Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-28, 10:10   #1
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
Skillnad på maskin??

Halloj!
Har en fråga om Husqvarnas brodermaskiner. Är det någon som vet skillnaden på en Platinum Plus och en Platinum 950E? Om det nu finns någon skillnad vill säga.
Mvh
Therese
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-28, 12:22   #2
Joana Joana är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Jag tror att Platinim 950E är efterföljaren till Platinim Plus och att det därmed inte är någon skillnad.
Om du funderar på att kjøpa, aå kjøp 950E då det har visat sig att en del Plus maskiner har haft kotaktfel/kretskortsfel. Har en Platinim Plus själv och ska just lämna in den för just de problemen. Detta har dom nog ordnat på efterföljaren.

Är annars mycket nöjd med maskinen.
/Johanna
Joana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-28, 14:16   #3
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Question

Hej Johanna!
Nu blir jag orolig när jag läser ditt inlägg om att platinum plus har kontakt problem. Jag har själv en platinum plus och undrar nu om man märker av detta problem direkt eller är det något som kan komma smygande? Jag har hittills inte haft något probelm med min maskin.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-28, 18:39   #4
Joana Joana är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Det vet jag inte. Men på min maskin märktes det på en gång när jag skulle brodera den stannade när den inte skulle bl.a.
Sedan fick jag höra här på forumet att fler hade liknande problem. Det betyder ju inte nödvändigtvis att alla Platinum Plus har detta fel, det har jag svårt att tro. Men du kan ju alltid vara uppmärksam på om maskinen börjar bete sig lite konstigt.
Joana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-01, 13:01   #5
pernilla pernilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 23
Har också en Platinum Plus köpte min i maj -04. När jag fick hem min maskin så satte jag mig glad ihågen och läste bruksanvisningen och skulle börja brodera. Men vad hände, jo ingenting eller rättare sagt det blev ett ormbo utav broderiet. Maskinen hade ingen aning om vad den gjorde. Men jag fick en helt ny broderenhet på en gång. Sen hade jag problem med trådspänningen också både när jag broderade och sydde vanligt. Det var inget de kunde fixa på symaskinsaffären utan fick skicka den till Husqvarna. NU när allt är fixat är jag nöjd med min maskin, men man undrar ju lite om det verkligen ska behöva vara så pass mycket fel på symaskinerna, de borde ju testköra dem innan de kommer ut i produktionen! Summa summarum det är en relativt "billig" Husqvarna maskin, som man ändå kan göra stora broderier på.
/Pernilla
pernilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-08, 20:30   #6
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
ja det där med kontaktfel låter inget vidare, men jag tror det blir en plus för min del ändå. Har hittat en till ett bra pris så jag slår sannerligen till.
Önska mig lycka till med mitt broderiarbete!
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons