Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-09-09, 11:51   #1
Irinaha Irinaha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 12
accesorer till mashiner

Vem vet var kan man köpa skruvar till syramar? Mina två skruvar lyckades gå sönder. jag har ring till några återförsäljare men de svarar att man ska köpa hela syramar. Jag tycker det är dumt att köpa hela ram om det är bara en skruv man behöver. Eller?... Vad har ni för erfarenhet inom detta område?
Irinaha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-09, 12:00   #2
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Hej.
Om det bara är skruvarna som är sönder kanska du kan ta med delarna till en järnhandlare och se om de kanske har skruvar som passar. Kanske inte lika fina som originalet men du har då iallafall användning av dina bågar.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-09, 12:06   #3
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Visst kan du få tag i skruvar.
Sen om dom ser likadana ut spelar ju ingen roll. Huvudsaken att dom fyller sin funktion.

Kolla med järnvaruhandlare.
Där kan du säkert få hjälp. Det finns även gängstänger som man kan såga till i lämpliga bitar. Och dom är mycket billiga att köpa.

Att symaksinshandlaren säger att det inte finns kan ju vara helt rätt också. Där menar de nog att "dom" inte har lösa skruvar och kanske för att dom tjänar mer på att sälja hela sybågar. Bussines, business

Men som sagt. Det finns att få tag i ute i vida världen


ElisabthS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-09, 12:58   #4
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Det var en konstig återförsäljare, jag köper mina skruvar till ramen hos återförsäljaren. Det är nog mer en fråga om att dom inte vill tillhandahålla den servicen. Inte ska man behöva köpa ny ram varje gång gängorna på skruven är utslitna. Jag har köpt nya skruvar flera gånger. Vad har du för maskin?
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-09, 14:14   #5
Irinaha Irinaha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 12
Tack till alla som svarade! Jag har en Elna mashine. Kan du ge mig adress till din återförsäljare, Alice? de kanske har passande skruvar
Irinaha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-09, 15:48   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vilken återförsäljare? Jag har både köpt av min återförsäljare och rotat i gubbens skruvlåda. De som "ordinarie" skruvarna och muttrarna är inte lika bra som gubbens var. Nästa gång jag kommer till vår järnhandlare ska jag kolla om han inte har så jag kan ha ett par stycken hemma på lager.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-09, 16:13   #7
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Min återförsäljare har inte Elna maskiner så den chansen är nog liten men det är Symaskincenter i Eskilstuna. Jag tror att den som säljer Elna här är en tygbutik som heter Fennech Fashion, du kan ju höra med henne tel.nr. 016-14 14 17
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons