Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2016-10-25, 07:15   #1
Kriinglan Kriinglan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2016
Inlägg: 1
Lightbulb Ny medlem, sy balklänning

Hejsan! Jag är helt ny medlem och det tog mig flera timmar att hitta vart man skrev ett inlägg i forumet.. men nu så! i vår så är det studentbal för min del och jag har funderat på det här hur jag ska göra med balklänning. Jag kollade lite på nätet och det var svindyrt att köpa en ny.. så då fortsatte jag att kolla på blocket där det fanns många fina med behagliga priser, men då uppstod ett annat problem. Alla var för korta. Klänningarna hänvisade till människor som var 170 eller kortare.. själv är man 184 cm lång så det var ganska kört.

Så då sökte jag på nätet och Youtube ifall man kanske skulle kunna göra en egen balklänning jag har egentligen aldrig sytt något särskilt innan utom ett örngott, pennfodral och shorts i slöjden. Men jag tänker att någon här kanske har några bra nybörjar tips eller bra saker att tänka på? jag har hittat ett Youtube klipp där jag ska försöka efterlikna den Klänningen, och det känns som att ifall jag bara får till mallarna, arbetar noggrant och lungt+med lite hjälp härifrån så kommer det nog att fungera! skulle allting gå skit så har jag min mormor som ändå jobbat som sömmerska så där ska jag också be om lite hjälp! Men hon bor en bit bort.. Förlåt för långt inlägg och tack på förhand!

Här är klippet jag kollat på: https://youtu.be/gf_gEPjhHL8
Kriinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons