Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-16, 14:24   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Broderiprogram

Undrar om inte ämnet ska ha en egen kategori. Det pratas så mycket fram och tillbaka om olika program och främst Embird.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 15:05   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag ska fundera, vi vill ju försöka hålla ner antalet forum och med sökfunktionen, som tyvärr för få använder, så kan man ju lätt hitta dessa ämnen som handlar om embird och andra program. Men det kan finnas skäl att ha ett eget forum för det också, (nu talar jag lite mot mig själv, som du ser:-) ) är det någon mer som har synpunkter på detta?
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 15:18   #3
Nallen Nallen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 144
Broderiprogram borde väl höra till maskinbroderi.
Nallen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 15:26   #4
graystone graystone är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 117
Jag tycker det är bra att försöka hålla ner antalet forum. Det blir mindre risk att inläggen hamnar fel då. Sedan får vi försöka göra mer reklam för sökfunktionen. Just broderiprogram tycker jag passar ypperligt in under Maskinbrodyr.

Off topic, men det kanske kan vara läge att se över forumen helt. Det finns flera som knappt används. T ex kanske Handbroderi, Vävning, Tovning och Knyppling skulle kunna slås ihop till ett, mitt förslag är "Övrig textil slöjd".
Stickning och virkning tycker jag fortfarande kan vara ett eget forum för där diskuteras det förhållandevis flitigt.

"Overlock" och "Symaskiner", borde inte de kunna samsas i samma forum?

Ett forum som jag ser som rätt överflödigt är "Värsta skapelsen", det är inte mycket som händer där och detta skulle lika gärna kunna läggas in under "Fritt forum". (Bäst kanske att tillägga att jag inte ser själva inläggen som överflödiga, utan bara det faktum att de har ett eget forum.)
graystone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 16:01   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
en ypperlig idé, med en egen kategori för Embird!
Eller en för alla broderprogram?
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 16:28   #6
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag håller helt med Graystone!

En del forum skulle kunna slås ihop. Broderiprogram hör hemma i katergorin maskinbrodyr. Symaskiner och overlocker borde också kunna slås ihop.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 05:44   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tycker inte det behövs fler forum, det går ju som sakt att söka fram

Värsta skapelsen skulle kunnat blivit ett kul forum, men eftersom det inte används (man vågar väl inte visa sina misstag, eller så är vi otroligt proffsiga helt enkelt) så tycker även jag att det kan slås ihop med Fritt forum.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 15:33   #8
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag tycker inte att symaskiner och overlock skulle slås ihop. Båda forumen är tillräckligt aktiva för att det ska fungera bra. Inte heller så ser jag någon direkt nytta med att plocka ur allt kring broderiprogram till en egen kategori. Det är ju så pass mycket kring maskinbroderi som verkar handla om programmen, hårdvaran kring dem, att göra mönster osv, att en väldigt stor del av maskinbroderiet då skulle försvinna därifrån.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 20:33   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Inte fler forum! Det är för många som det är! Däremot kanske fler klistrade trådar med vanliga frågeställningar.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons