Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2021-10-05, 13:12   #1
Milefjord Milefjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2021
Inlägg: 1
Problem - singer tradition 2259

Hej!
Jag har en ny singer tradition 2259 och skulle provköra lite igår. När jag syr på bomullstyg som jag vikt dubbelt så går det hur fint som helst men när jag ska sy med dubbla tyger som är läderimitation och bomullstyg så blir bomullstyg väldigt vågigt. Jag har prövat att köra med olika trådspänningar, har trätt om både över och undertråden men det hjälper inte... kan underteåden vara för hårt spänd? Skulle kunna vara att jag behöver ändra pressarfotstrycket men jag hittar inte vart man ändrar det då symaskinen inte har en ratt för att ändra det..
Milefjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-06, 23:18   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Det finns manualer på Internet, jag kollade en på engelska. På den maskinen kan man inte ställa in pressarfotstrycket.
Vill du att maskinen ska klara av din kombination får du skaffa någon i en helt annan prisklass.
Vill du bara ibland använda din Singer så kan Wondertape klistra ihop tyglagren så att de håller ihop just där din söm ska vara. Man kan också testa att limma ihop med Limpenna för textil. Den kan tvättas bort sedan. Sy med ganska långa stygn.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons