Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-24, 08:49   #16
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Såg att någon prenumererade på Burda - på vilken hemsida finns det att kolla på. Tycker alltid att jag hamnar på deras tyska sida så har någon en bra svensk sida till dom så blir jag glad eller det finns kanske inte?
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 10:43   #17
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
Lottan skrev: Visa inlägg
Såg att någon prenumererade på Burda - på vilken hemsida finns det att kolla på. Tycker alltid att jag hamnar på deras tyska sida så har någon en bra svensk sida till dom så blir jag glad eller det finns kanske inte?
Här hittade jag en länk.
http://www.magazino.se/magasinet-burda-modemagasin/
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 13:09   #18
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag har både AoH och Burda, men Burda slår AoH med hästlängder tycker jag. Sser att jag visst inte är ensam om at tycka så. Nu tar jag avbeställer AoH jag med.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 18:09   #19
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 103
Thumbs up

Jag väljer AoH och hoppar Burda, för mycket mode fotograferad och inte fokus på sömnad!
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-25, 19:29   #20
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag har gillat AOH väldigt länge, men nu det sista tycker jag att dom har aldeles för tantiga modeller, inga snygga passformer heller inte ens på fotona!
Sedan kan jag känna att dom har ganska fula tyger när dom väl syr nåt som är riktigt fin modell på.

Men när det gäller Burda så gör dom det väldigt svårt att se själva modellen på plagget, oftast ser man bara ett snyggt foto....

Svårt att välja, ett mellanting hade varit bäst.
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-25, 21:16   #21
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Håller med Nina, nackdelen med Burda är att de har så stylade foton att det är ibland svårt att se själva plagget. Speciellt irriterande om det är någon extra detalj som "försvinner" för att modellen halvligger i en soffa eller nåt sånt. Föredrar dock Burda i alla fall. Jag brukar gå in på Pattern Review och titta på hur plagget ser ut när andra har sytt det.
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-25, 21:33   #22
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag uppskattar när man får se plagget "in action" och inte bara upprätt på en modell. Numera finns ju i burdan en överblick med alla plagg fotograferade rakt upp och ner så att man ser hela plagget. Dessutom brukar jag titta på den ritade bilden om jag vill se detaljerna. Håller inte helt med om att AoH har fula tyger på sina kläder, men när det dyker upp kläder i skrikigt stormönstrat eller mycket röriga mönster då backar jag.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 10:29   #23
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Jag gillar Allt om handarbete. Där finns lite av varje t.o.m till gamla tanter som drar lite större storlekar, Burda är jag ingen större fans av För mycket foto och och små storlekar.
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 13:23   #24
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Vilken tur att både Burda och Allt om Handarbete finns!!

Jag gillar A o H bättre än Burda. Deras modeller passar mig mycket bättre än Burdas modeller som ofta är för små och för figurnära för min smak. Hittar ofta åtminstone ett plagg i varje nummer från A o H som jag vill sy. Sällan något i Burda. Jag prenumererar på båda men tror att jag ska säga upp Burda.

Det är väl tur att alla har olika smak och gillar olika tidningar. Vad tråkigt det skulle vara annars
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 15:05   #25
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Fy så trkigt detr skullle va om alla gick omkring i likadana kläder.
Jag håller med om strl i Burda är små men det försöker jag ändra, det får jag göra i AoH också, (tyvär)
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 16:47   #26
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag prenumererar på bägge men gillar nog Burda lite mer. AoH:s mönster upplever jag som lite stora och tyvärr ibland lite felaktiga. Men Burdas får jag också ofta göra om, har nu börjat lära mej att deras urringningar ibland (ofta) är alldeles för djupa...

Sen är det lite olika modernitet (?) på de olika mönstrena,men det är nog lika mycket tycke och smak!

Men senaste numrena tycker jag Burda vunnit i snyggaste kläder! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
handarbete, ingelise, mönster, sömnad, tidning

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons