Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-14, 22:55   #1
galenanna galenanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 1
Smile Lekmatta/babygymidéer?

Hej!! Är både nybörjare här och vid symaskinen och skulle behöva lite tips. Jag har precis idag faktiskt tillsamans med min sambo tillverkat en lekmatta till våran dotter som är 6 månader...tyckte faktiskt den blev väldigt fin..:-D Mitt första alster kan man säga. Kolla gärna bilden på min sida!

Nu fick jag jättemycket ideér, men har ändå många frågetecken. Jag har två kompisar som är gravida och funderade på om jag skulle göra nåt liknande till dom.

Lekmattan som vi gjord, gjorde vi med 4 st fleecefiltar för vi ville att det skulle vara mjukt om hon ramlar bakåt, men problemet är att det nog inte går att tvätta.

Ska jag göra en matta till en kompis ska den gå att tvätta!! Sen undrar jag om ni har några ideér på vad man kan göra för figurer på mattan som passar både flicka och pojke och som är LÄTT att göra. Gjorde Hello kitty på våran matta och den var väldigt simpel, finns det nån mer som är lätt??? och med inte för många olika färger??

Kom gärna med en massa tips...hihi
galenanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 00:45   #2
Krumelur Krumelur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 41
Hej... Mitt förslag är att du kans sy dit ikeas småfigurer som kostar 5 kr styck... tänk bara på att itne banden ska vara för långa...
Krumelur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 07:17   #3
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
När mina barn var små sydde jag en lekmatta som dels hade ett lager vadd för att bli mjuk, men även ett lager plastad frotté. Då kan bebisen ligga naken och det går inte rätt igenom om den kissar, sen är en sån kanonbra ute också om gäset är fuktigt, då håller man sig ändå torr om rumpan på picknicken

Bebisar vill ju upptäcka saker och de brukar gilla att känna på olika material, varför inte använda tyger som känns olika, tex frotte, sammet, plych osv.
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 15:09   #4
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 103
Om du söker bland bilderna, kan ni få många ideér. Vet att det finns på fina babygym.
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons