Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-10-19, 13:32   #1
Gunnar_2 Gunnar_2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 41
Hur syr jag trosor till barn

Hej

Pga dåligt utbud av trosor till barn med monster och bilar så undrar jag nu om någon här kan ge lite tips om hur man syr trosor till barn?

Det gäller både vilket tyg man ska välja samt mönster och praktiska tips till detta projekt. Alla tips väldigt välkomna
Gunnar_2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 10:19   #2
Puckoliten Puckoliten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2014
Inlägg: 1
Jag syr kalsonger till min son då det är svårt att få tag på rosa och färgglada . Har även sytt trosor till mig själv och det är enklare! Jag gjorde så att jag tog ett par köpta som satt bra och sen ritade jag av delarna på ett mönsterpapper och sydde i ett tyg jag inte var så noga med.
Det var det första jag nånsin sydde i vuxen ålder så det blev en del misstag. Dem tog jag med mig i bagaget när jag sen gjorde om mönstret något för att få det som jag ville ha det och andra paret blev kanonbra.

Bestäm dig för om du vill sy in resåren i tyget eller ej först eftersom du isf får spara tyg uppe att vika över, upplever att det är bekvämast så.

Jag syr våra underkläder i jersey och det funkar utmärkt!

Sy på fodret som sitter i grenen först, det blir snyggast och bekvämast sömmar så.

Upplever också att det är klokt att ta lite mer sömsmån än vad man brukar när man syr andra kläder . Lycka tilL!
Puckoliten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 16:02   #3
SofiaOliwia SofiaOliwia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2014
Inlägg: 5
Det finns mönster och beskrivning på underkläderssömnad på sykurser.se. Ganska bökigt att sy trosor om man vill ha osynliga sömmar i fodret i grenen. Sen får man pyssla ett tag att ändra mönstret så att det passar just en viss kroppsform upplever jag. Möjligen är barn mer lika, har inte testat att sy till barn utan bara till mig själv. Använder då min sambos avlagda t-shirtar.
SofiaOliwia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 19:10   #4
PernillaFe PernillaFe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 40
Jag har sytt trosor till min dotter i några år nu, se min blogg http://www.sysidan.se/blogs/pernilla...n-med/4726.htm. Hittade ett mönster på http://panty.hanty.net/girl.html som jag anpassade. Först så skalade jag ner det en smula så att det passade en smal 2-åring. Det behöver jag inte göra längre. Nu har jag bara minskat höjden på dem.

Till linningen har jag 1,5-cm resår, tunn från Stoff och Stil, där viker jag ner tyget och syr flerstegs-sicksack. Och till benhålen köper jag trosresår från Bibbi, men behöver inte sicksacka eller vika in kanten utan bara lägga resåren så sen går över tygkanten och sy fast med flerstegssicksack.

Till trosor vill man ju ha elastiskt jerseytyg av något slag. Jag använder spillbitar eller gamla tröjor.
PernillaFe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons