Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-09-06, 18:13   #1
Skavanken Skavanken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 32
Har någon stickat denna DROPS-kjol?

Jag funderar på att sticka den här kjolen :http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=41&lang=se, men jag förstår inte hur knapparna ska sitta. Har någon här på forumet stickat den? Skulle du i så fall kunna lägga upp en bild så att man ser hur knapparna sitter? Det skulle vara jättesnällt.
Skavanken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-06, 18:58   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Visst är det dumt att man inte får se bättre bilder. Jag håller på att virka en av deras kjolar och har inget att jämföra med när det gäller översta biten.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-07, 09:28   #3
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Jag har inte stickat den här, men läst beskrivningen nu.

Den där extraflärpen på 25 maskor X 10 varv som stickas på slutet är där som du syr fast knapparna.

Knapphålen är de luftmasköglor som du virkar fast på den motstående sidan.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-07, 10:27   #4
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Hej,
Det låter som att du fått tips som kan hjälpa dig att komma vidare. Men jag tänkte komma med ett tips för framtiden. Är du med på stick-communityt Ravelry (http://www.ravelry.com)?

Jag sökte på mönstret där och hittade 12 andra som har stickat eller håller på att sticka samma kjol: http://www.ravelry.com/patterns/libr...ed-rows/people
De flesta av dem har lagt upp bilder på sitt arbete, och många skriver kommentarer om hur det går, om de haft problem med något eller om de gjort några förändringar i mönstret och i så fall varför.

Ravelry är perfekt för sånt här, både när det gäller att söka hjälp med något och att söka inspiration. (Inte för att det är något som helst fel att fråga här, men på Ravelry når man ut till så otroligt många fler stickare världen över).

Lycka till med kjolen!

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-09, 17:48   #5
Skavanken Skavanken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 32
Jag har funderat på att bli medlem i Ravelry, men aldrig gjort det eftersom jag är osker om man kan ta bort sin profil om man inte skulle vilja vara medlem längre. Dessutom undrar jag lite över vem som äger bildena när man laddar upp dem. Men svaren på de frågorna kan jag kanske hitta på Ravelrys sida?
Cessi, tack för svaret.
Flia, (Och förmodligen många andra.) , ja, det är väldigt irriterande bilder på Garnstudio ibland.
Skavanken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-09, 19:48   #6
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej.
Jag tycker absolut att du ska gå med i Ravelry - en helt fantastisk stick/virksida. Det är bara att kontakta en OP så addar de dig efter några dagar.
Jag har varit medlem ett bra tag nu och är inne varje dag och kikar runt.
Välkommen i gänget!

Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
kjol

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons