Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-06-05, 19:21   #1
viik viik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 3
Pfaff creative 2.0 eller husqvarna opal 670

Hej alla

Vilken maskin skulle ni rekommendera av dessa, pfaff creative 2.0 eller Husqvarna Opal 670?
Jag vill främst kunna sy lite kläder, gardiner, applikationer och lapptäcken. Själva broderienheten är inte så jätteviktig men kommer säkert att användas om den ändå finns på maskinen. Har blivit erbjuden en Creative 2.0 till ett bra pris, så därför undrar jag vilken av dessa ni skulle rekommendera till mina behov?
Hur är det att sy på creative 2.0, om man bortser från broderidelen?
viik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-06, 15:58   #2
titti04 titti04 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 151
Hej

Jag har en Pfaff creative 2.0 och tycker mycket om den
Jag har sytt balklänningar, lapptäcken, gardiner och applikationer på den

Det bästa med den är övermatningen, perfekt när du syr allt.

Jag broderar gärna med den också, fungerar jättebra

titti04 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-06, 17:24   #3
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Pfaff har övermatning och det tycker jag är jättebra. Tyget matas lika mycket på över som på undersidan och man slipper överblivet tyg i slutet på sömmarna. Jag skulle inte vilja vara utan den. Jag har inte creative 2.0 men en annan Pfaff.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 00:00   #4
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
När du ska sy lapptäcken är Pfaffen överlägsen då den har IDT när du syr ihop små kvadrater rutor/ trianglar med mera så matar Pfaffen lika mycket ovan ifrån som under vilket gör arbetet riktigt roligt du kommer att tycka knappnålar till största delen är onödigt när du syr ihop. Husqvarnan har en övermatare som du kan montera på men dess pressarfötter är gigantiska och passar inte så bra när du ska sy ihop små tygbitar sk. piecing. Husqvarnas övermatare passar bättre när du syr i quiltar eller syr trikåtyg. På Pfaffen använder man de vanliga små pressarfötterna hela tiden. Båda symaskinerna görs av samma företag så tycker du Husqvarna har mer och roliga pressarfötter så köper du ett litet fäste och sätter på nålstången och du kan använda alla Husqvarna pressarfötter men du kan inte ha IDT samtidigt.
Jag tror du kommer att bli nyfiken på broderenheten det är så himla kul att brodera bara det att man alltid kan göra personliga presenter med namn, datum och mycket mer.
Jag rekommenderar Pfaff brodermaskinen Creative 2,0.
Jag har idag två Pfaff varav en är brodermaskin, men har även haft Husqvarnas maskiner både både brodyr och symaskiner. Jag har även kvar min gamla trotjänare från början av 80 talet Husqvarna Optima 630 en stark o bra maskin finns förnärvarande hos min dotter. Den kommer jag aldrig att sälja.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons