Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-01, 08:24   #1
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Lessen.

Måste bara skriva av mig lite, en fjantsak enligt vissa men jag tar rätt hårt på sånt här.

Förra veckan fick jag en overlock i födelsedagspresent och idag ska mannen från butiken komma och demonstrera den till mig. Vi sa först klockan åtta, så jag klev upp, ställde iordning den och ett par andra maskiner han skulle titta på, gjorde kaffe, tog fra lite pepparkakor. När han inte dykt upp tjugo över åtta, började jag ringa runt och försöka ta reda på mobiltelefonnummret till karln för att se vart han tagit vägen, för jag begrep ju att nånting måste ju ha hänt, för jag betvivlar at than skulle vara 20 minuter sen av rent nöje. När jag väl lyckas hitta hans mobiltelefonnummre en halvtimme senare (Efter att ha ringt runt till folk jag känner som kan tänkas ha nummret och till sist lyckats hitta en hemsida på nätet där telefonnummret står) så ringer jag. Mycket ritkigt hade något hänt, han hade fått fel på bilen och lyckats ta sig tillbaka till affären men han kan inte komma såhär på mrogonen då givetvis eftersom butiken öppnar tio och jag bor en timme bort. Han sa att han försökt ringa mena tt det varit upptaget ocha tt det nog är "svårt att svara i två telefoner samtidigt". jag sa att Nejdå, det var det inte! Mannen svarar, mycket argt att "Jag får nog ringa tillbaka en annan dag när du är på bättre humör, det var upptaget när jag ringde och du tror inte på mig.", jag förklarar, lika milt och med glad ton som tidigare, att jag inte alls menade så, utan att jag har mobilen ständigt på och med mig just för att jag alltid ska gå och nå, oavsett om det är upptaget på marklinan eller inte. Mannen börjar jättestressat och hetsigt förklara att hans bil har gått sönder och att han ligger efter med julförsäljningen och allt elände men han är minsann glad ändå medans andra nog hade brutit ihop för länge sen. Men kära vän, om du låter digna gressioner gå ut över en stacakrs rädd flicka på det här viset, så har du väl brutit under pressen? Jag svarar att det är minsann bra att han håller humöret uppe men jag undrar lite när vi ska ses istället? Mycket surt och argt, som om jag ställt en orimlig fråga förklarar han att han _ska_ komma idag. Jag svarar milt igen att det är jättebra, jag bara undrar hur dags, så jag vet när jag ska hålla mig hemma. Samtalet fortsätter såhär i några minuter och efter ett tag lyckas han få ur sig att han kan komma runt sju-åtta snåret ikväll och vi säger tack och hej, ha det bra, syns ikväll. Under hela samtalets gång höll jag en glad och mild ton medans han snäste åt mig som om det var _jag_ som var otrevlig hela tiden.


NU sitter jag här alldeles matt och gråtfärdig. Jag har varit målet för en stackars mans stress och agressioner, bara för att jag undrade var i schemat han vill placeras. Visserligen är jag mycket känsligare än väldigt många, men jag tror nog att vem som helst skulle bli åtminstone irriterad över det här. Medans de flesta antagligen skakar av sig det här, har jag nu en sten i maggropen och en klump i halsen som inte kommer försvinna på ett bra tag.

Jag känner mig väldigt tveksam till om jag vill ha hit honom över huvudtaget, oddsen är ju rätt goda för att han ska vara lika otrevlig ikväll, men jag måste ju, för jag har faktiskt ingen annan som kan lära mig hur Overlocken fungerar.

Är det här den sortens bemötande jag ska förvänta mig varje gång jag ringer till symaskinsaffären? Jag kommer troligtvis inte handla därifrån igen.

deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 08:26   #2
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Om man itne har tid med servicen, så ska man inte heller utlova den.

Trasig bil eller inte, man ska inte ta på sig mer än man klarar av på jobbet.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 08:35   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä va tråkigt. Jag skulle reagerat precis som du, med klump i magen, tycker också det kan vara svår att skaka av sig sånt där.

Han verkar som du sagt väldigt stressad och man kan ju bli väldigt lätt irriterad då och reagera på saker som ingen annan ens märker. Fast det är ju egentligen ingen ursäkt om än en förklaring till han beteende.

Försök hitta på nåt som avleder dina tankar, nåt kul så kommer det säkert bli bättre i kväll när han fått lugna ner sig lite. Se till att servera mycket pepparkakor, han verkar behöva det så han blir lite snäll.

Stor kram
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 08:50   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag förstår precis hur du känner, med klump i magen och allt.
Hade den karln haft någon "hyfs och fason" hade han tagit upp sin mobil, ringt, och sagt, jag har fått fel på bilen, men vi får försöka ordna det här så fort det går!

Hans dåliga humör ska inte gå ut över en kund!

Hoppas att det känns bättre nu när du fått skriva av Dig lite!

Försök ha en bra dag, trots allt
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 09:09   #5
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Hej Sanna
Det låter som min före detta föräljare.Fast vi bor i olika delar av vårt avlånga land.
När jag skulle göra sörvis på mina maskiner så bad han mej fara dit det var varmt.Jag kunde ta mina maskiner och dra tyckte han.Och det gjorde jag drog alltså
Det hör till saken att jag har handlat av honom i över 20år....Så jag har lagt många pengar hos denna man Jag har inte varit inne i denna affär sedan dess.Sälja symaskiner år inte ett yrke det är ett beteende symaskinförsäljare är ofta en man som tror att vi kvinnor är lite dumma som dom kan behandla lite hur som helst.
Inte alla min nya försäljare är en guldgruva han hjälper mej så fort jag ber om hjälp.
Är han på dåligt humör så säjer han det .Det går inte ut över kunden.
Var inte ledsen Sanna.Det reder sej
Sysidan är väldigt bra här kan man ventilera det mesta.Lycka till
Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 09:12   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Förstår verkligen hur du känner dig. Klart man blir ledsen, besviken, arg eller vad. Här var du glad över din nya maskin, hade förberett dig mentalt för att ha roligt med den och så kommer han inte. Inte heller får du tag i honom med en gång och när du får tag i honom är han minst sagt dum. Mitt tips är, gör något roligt, ät något gott och inrikta dig på att ge igen ikväll med att vara riktigt trevlig och förstående och förhoppningsvis skäms han lite då. Jag tänker på dig och hoppas du får en bra dag.
Varm kram
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 09:19   #7
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
det är gräsligt, man känner sig så kränkt och trampad på när man blir behandlad på det viset.
Du behöver inte ta hans dåliga beetende, det handlar om honom och det får han själv ta ansvar för.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 09:19   #8
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Klart som korvspad att du inte ska handla i den affären igen. Jag har en otroligt låg tröskel när det gäller dålig service. Det finns flera företag som jag aldrig skulle handla av pga dåligt bemötande.

Jag tycker synd om dig och skulle känna exakt likadant om någon hade skällt på mig.

Nu har jag läst ditt inlägg igen och redigerar mitt inlägg efter ha missupfattat en grej.

Senast redigerad av Jorild den 2005-12-01 klockan 09:48.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 09:43   #9
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Vilken idiot, ge oss namn och företag så vi vet vart vi inte ska handla i framtiden. Och upplys honom sedan om det. Om jag var du skulle jag hota med att vilja lämna igen maskinen eftersom han inte fullföljt sitt avtal (kommit och demonsterat maskinen eller anmält förhinder). Vet inte om det funkar, men man ska alltid gå hårt ut och visa sitt missnöje. En overlock är tokdyr och då ska man få bra service.

För övrig är det faschinerade att det finns människor som orkar ljuga om att de har ringt, när det är helt uppenbart att de inte gjort det.
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 10:11   #10
birwih birwih är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 22
Du är stark och vacker som skriver av dig din ilska istället för att låta den gå ut över andra.
Fortsätt så, det lönar sig i längden.
Ett sätt att försöka få bort klumpen i magen (som jag oxå skulle ha drabbats av) är att sätta sig ner, blunda och andas långa djupa andetag och samtidigt meditera på "Jag är stark och vacker och har gjort alldeles rätt i den här situationen!"
Keep on rocki`n !
Kram från Birgitta
birwih är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 11:06   #11
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Trist morgon.
Men jag tänker att både han och du har hela dagen på er att tänka över det som hände.

Vi kan ju inte veta om han har ont i magen hela dagen för att han var så vresig i morse.

Förhoppningsvis har det ordnat sig med reparation av hans bil i kväll. (Kanske inte lagad, men beställd åtminstone, det kanske rent av är uttalat att det inte blir så dyrt som han befarat. En inte oviktig faktor om han inte sålt så mycket som han planerat.)

Förhoppningsvis har han fått i sig en bra middag så att blodsockerhalten är där den ska vara.

Hoppas du får en bra kväll!
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 11:51   #12
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Tack för alla uppiggande ord.

Sambon ska vara hemma ikväll så jag blir inte ensam med den vresiga mannen ialla fall, om han nu fortfarande är på dåligt humör då, det hoppas jag inte!

Får ladda upp extra med pepparkakor och stålsätta mig innan han dimper hit, så ska det nog bli bra. Känns bra att ha avreagerat sig lite här och fått höra (läsa) alla uppmuntrande ord.

*kram på er alla*
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 15:50   #13
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
du får skriva och berätta hur det gick sen, om du vill
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 17:18   #14
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Ska poängtera att han troligtvis inte ljög oma tt han ringt, för det _Var_ upptaget hos mig, men jag tycker han kunde provat ringa på mobilen ändock..


Nu har jag pratat med honom och vi kom överrens om att han kommer imorgon bitti istället pga hiskeligt snöoväder, ochd et lät faktiskt lite på honom som om han skämdes lite och han lät så glad och trevlig nu så och tackade mig så mycket för att jag var så förstående angående stress, väder och trasiga bilar.


Så det har nog löst sig allt till sist ändå. Eller iofs, det får vi se först imorgon..
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 17:23   #15
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Sånt här blir jag bara vansinnig då jag hör! Är det för sent att utnyttja nån sorts ångervecka? Sen ta pengarna och dels handla av nån annan dels få en maskin som fungerar. Intressant att höra om han dykt upp ikväll. Trist att det ska bli så här när du var så glad åt maskinen. Var inte ledsen, var förbannad och stå på dig och hävda din rätt! Förmodligen tror han att han kan köra över dig eftersom du är tjej och, som jag antar ganska ung, visa honom att så är det inte. Buss på honom bara!!! Vi hejar på.

Ser nu att det verkar ordna sig innan jag skrev detta, men om inte så buss på honom igen!
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons