Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-04-10, 20:30   #46
SaraSiv SaraSiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 67
Jag har faktiskt ett litet udda intresse: jag samlar på servettvikningar och patienser -i mitt huvud. Mycket användbart, både vid middagar och sysslolösa stunder.
SaraSiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 11:57   #47
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Smile udda vet jag väl inte men

jag skulpterar bebiskroppsdelar som jag sedan bränner i ugnen det ska bli dockor vad det lider men kropparna i tyg har jag inte riktigt fått upp intresset för ännu.

här ett huvud på gång som är mycket halvfärdigt... men en inblick i min lite morbida sido syssla...
Bifogade bilder
 
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 21:31   #48
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Jag har helt snöat in på att samla saint paulior. har i nuläget över fyrtio sorter hemma. Så nu får vi bygga ut för att få plats med alla krukor och tyglådor.....
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 22:21   #49
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Samigabriell skrev: Visa inlägg
jag skulpterar bebiskroppsdelar som jag sedan bränner i ugnen det ska bli dockor vad det lider men kropparna i tyg har jag inte riktigt fått upp intresset för ännu.

här ett huvud på gång som är mycket halvfärdigt... men en inblick i min lite morbida sido syssla...
Måste bara få säga att du gjort ett bra jobb... det är jättefint.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 22:25   #50
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Udda vet jag inte om mitt andra intresse är, men jag kör motorcykel så mycket som väder och tid medger, så det brukar bli 1000 mil om året. På vintaren mekar jag en del med dem. Det är kul.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 22:25   #51
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
SaraSiv skrev: Visa inlägg
Jag har faktiskt ett litet udda intresse: jag samlar på servettvikningar och patienser -i mitt huvud. Mycket användbart, både vid middagar och sysslolösa stunder.
Ha ha låter kul att snacka patiens och servettvikning. Men hur håller du en patiens i huvudet... undrar bara för mitt är blåst.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 15:50   #52
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Ett udda intresse som har fått en och annan (som vet om det!) att höja på ögonbrynen är att jag älskar att göra listor. Lista på hur långa gardinerna ska vara (och breda samt kanal och fållkant), lista på vad barnen har för lego (många), lista på alla skivor i skåpet, särdelade för varje låt, lista på DVD:er, skådespelare, längd, inspelningsår osv, en lista med tillhörande karta över hela trädgården. Jag har läst i böcker vad växterna heter på latin och tillfört det, varit ute med tumstock, mätt och ritat kartor och numrerat varje växt...Knäppt kanske, men väldigt kul. Listorna gör jag i Works eller Excel, sen kan man bara söka efter det man leter efter.

Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 00:56   #53
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Jag älskar att lägga pussel,lösa korssord (inte så bra på dom svåra) lägga patiens , fel stavat! När jag inte alltid fich tidningen innan jobbet så var dom två sista alternativen som gällde för lite hjärgymnastik. Men att lägga pussel på kvällen är en avkoppling och hobby.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 16:10   #54
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Udda är det ju inte direkt - men vi är inte så många aktiva. Jag pysslar med hagelskytte regelbundet och har gjort i några år nu.Där tycker man också att det är konstigt att jag syr...

Gillar allt möjligt praktiskt och kan regla väggar, kakla badrum och skall nu i höst ta båtmekanikerintyget. Antagligen inga andra som kan knyppla i den kursen...
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 16:23   #55
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Med udda menade jag "icke-sömnads".

Vi kanske ser syside-kompisar som symaskinens värste ryttare eller quiltmästare av tredje graden. Men vad har folk för andra och jämfört med textilintresset annorlunda hobby.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons