Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-02-14, 03:26   #31
Littlefox Littlefox är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 36
Udda intressen... Har alldeles för många intressen. Hihi. De största förutom sömnad är sportfiske, teckna, måla, skulptera, blogga offline och shoppa. Fast shoppa är väl kanske inte så jätteudda, iaf inte för oss tjejer :P
Littlefox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 04:09   #32
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
På somrarna är det kajaken som gäller! Annars är allmänt friluftsliv, vandra, tälta, grilla i skogen, långfärdsskridskor och så väldigt trevligt.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 05:04   #33
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Amerikanska bilar! Det är mitt intresse "vid sidan om."
Åka på crusing en varm sommarkväll med amerikanare så långt ögat når och höra muller av v8 det är livet det
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 10:04   #34
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag är läsoman men inte vanliga böcker längre utan inredningsböcker. Tycker det är härligt att bläddra igenom och kolla på alla bilder och läsa bildtexterna. Har samlat böcker länge så jag har en stor samling att välja i.

Dessutom sparar jag alla inrednings- och pysseltidningar som jag köper. Förr köpte jag betydligt fler än idag. Men när jag blir lässugen eller behöver inspiration till något pyssel- eller syprojekt så är det bara att hämta en tidskriftssamlare full med tidningar och börjar bläddra.

Önskar dessutom att jag kunde mer om fotografering....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 13:11   #35
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Hahaha! för mig är att sy o trä på tanken med att jag är kille ju!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 18:23   #36
Indra Indra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 46
Jag har en massa andra intressen bland dem kan nämnas att jag tycker mycket om att renovera (särskillt om det skall rivas ngt först ) Jag lajvar, läser massor av böcker, renoverar en gammal Dodge lancer från -61 (raggarbil) som jag bland annat ska sy nya säten till. Jag är också helt såld på 1000 bitars pussel.
Indra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-19, 19:43   #37
mortuus mortuus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 57
Citat:
BodilN skrev: Visa inlägg
Mitt udda intresse är att fotografera övergivna miljöer. Det är spännande tycker jag, bl a har jag varit i ett gammalt ångkraftverk som stått tomt i 20 år och ett bostadsområde som stått övergivet i c:a 10 år. Det är ett ganska så nytt intresse.
min pojkvän har gjort en fin film om övergivna plateser...kolla gärna: http://naturafluxus.info/
mortuus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-19, 23:16   #38
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
OJ vad många det är som verkar vara bra på matte! Matematik eller snarare huvudräkning är nog det som jag är allra sämst på. Huvudräkning gååår bara inte, och jag har verkligen försökt.

När det gäller mina intressen så är det faktiskt många som blir förundrade över att jag gillar att scrappa, pyssla och sy. De flesta i min umgängeskrets kopplar nog snarare ihop mig med IT och datorer eftersom jag jobbar inom IT i en mycket mansdominerad bransch. Tycker mycket om att köra MC (såld sedan bebben kom) och är allmänt bilintresserad. Överkonsumerar både Internet och kaffe dessutom. Är så himla nyfiken och det finns ju så mycket intressant att läsa på nätet. Sambon trodde det var nyhetens behag att jag blev så fascinerad av nätet när vi började surfa men jag tror nog att det blir värre för varje år som går.

Jag är nog en pojkflicka som i smyg sitter hemma och gör "flickiga" saker!

På tal om särskrivningar så har jag sett att många som har engelska som koncernspråk på sina jobb tenderar till att dra på sig fler och fler särskrivningar.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-19, 23:50   #39
kladnypan kladnypan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 40
Udda intressen??... Ja jag vet inte men jag älskar verktyg.. borrmaskiner, vinkelslipar, kontursågar, mejslar och jag vet inte vad. Önskar mig alltid sånt till present. Är kanske för att jag vill klara mig själv vad det gäller att snickra, renovera ,eldragning (det som är tillåtet som amatör off course) och bilens omvårdnad, har en Toyota Corolla -92. Ger mig på det mesta. Sen så avslutar jag alltid dagen med en god kokbok som sängläsning för matlagning är mitt liv..Udda?? Inte vet jag???
kladnypan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-20, 05:19   #40
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nja, jag tror inte det. Det är jag som köper verktyg, inte min sambo. Önskade mig en dremel i julklapp och jag fick en. Rolig sak! Jag brukar klara mig själv, men sen jag blev med sambo har jag blivit lite lat och be honom att fixa de tråkiga/äckliga vardagsrelaterade sakerna. Så han kan få känna sig lite manlig också.

Men renovering och alltmöjligt som hör till, det gör jag själv! Byggde själv stora hyllan för min dator och mina hobbysaker/tyger från scratch, köpte laminatskivor hos byggbutik. Det då jag tyckte att Billy var bra, men lite väl kort i djupet, och jag byggde in en datordel också.
Kan ses här:
http://www.flickr.com/photos/funnybu...7594166931086/ (tapeten var också just ditpetad, hade också målat om rummet vitt för ljusets skull och tapetserat en vägg med vintagetapeter)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 10:36   #41
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Citat:
mortuus skrev: Visa inlägg
min pojkvän har gjort en fin film om övergivna plateser...kolla gärna: http://naturafluxus.info/
Nu har jag tittat på filmen, fantastisk film. Medan jag tittade på den tänkte jag på flera ställen, sjukhus, fabrik, militärförläggning och till sist kurort pga stranden mot slutet av filmen. Först kändes stället väldigt övergivet men när det började droppa mot slutet kändes det lite som om våren var på väg och livet med den. Jag såg att den var filmad på flera ställen men det kändes som om man var på samma ställe hela tiden. Jättebra film!
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 11:16   #42
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Även jag har tittat på filmen och det är bara lovord. Helt fantastisk och den triggar igång fantasin nåt enormt. Man förväntar sig nästan den stora kataclysmen i slutet. Ensamt, ödesmättat och helt underbar film och musik. En enhet som passar hand i handske.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-26, 14:53   #43
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Mitt udda intresse är väl just att sy och främst virka. Men så har jag ju mina orkidéer och växter som också är ett stort intresse, men det är kanske inte så udda med tanke på att jag studerar biologi . Att samla orkidéer och virka är väl lite udda det med med tanke på min ålder.
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 17:50   #44
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Tycker om att spela poker fast jag mäst förlorar.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-07, 18:37   #45
Eva-Helene Eva-Helene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 162
Något riktigt udda intresse har jag väl inte - förutom att jag är fascinerad av stenar - men jag håller på med Grönländskt pärlbroderi, tillverkar smycken och både samlar på och odlar Palettblad.
Eva-Helene är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons