Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-28, 20:52   #46
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Lägger ner mina inlägg nu. Men till er forumvärdar.... Just nu har vi ganska många gäster som läser våra inlägg---och inte vet "reglerna"---vad ska de tro--- hur många vill bli medlemmar när (som de ser det) forumvärdarna beter sig-- Jag bara undrar???? En tankeställare...... Har tidigare propagerat för ett trevligt bemötande här på sysidan MEN... jag måste nog be er se över forumvärdarna så att de agerar och uttalar sig korrekt!!
traktor är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 20:57   #47
avsl0901 avsl0901 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 51
Detta håller jag med om....det skulle behövs för länge sedan....forum värdarna tycker jag inte om.....polisfasoner har dom.
avsl0901 är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 21:05   #48
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag har hittills inte sett någon forumvärd bete sig olämpligt. Har ni exempel på det, anmäl inläggen så att jag ser det och kan göra något åt det. Övrig diskussion kring moderering tas via separat tråd eller via mejl, ej i den här tråden. Jag kommer härmed att radera inlägg kring detta för att vi ska hålla oss till ämnet och inte gå OT.

Forumvärd Jimipe
Jimipe är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 21:20   #49
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
traktor skrev: Visa inlägg
En motfråga bara.. varför går Du i "stallkläder" och inte luktar eftersom Du inte rider. Fattar inte nåt???? Vem ska Du försöka allergiframkalla med dessa kläder som tydligen inte luktar stall eftersom Du inte ägnar Dig åt ridsport eller fattar jag fel?
Ja du har fått allt om bakfoten.

Jo, jag har för tillfället 3 hästar i mitt stall, 2 är mina egna. 1 st häst som har har på rehabilitering hos mej efter en skada. Så jag "ägnar" nog mej åt ridsport lite grann. Men bara lite...

Men detta var off topic så Jimpie du får nog ta bort det.

Jag luktar häst och hö, du luktar rök och parfym. Båda sakerna är lika illa för de som är allergiska. Men det är bara rökare som går i taket när man ifrågasätter deras rökning (= integritet)

Tilläggas kan att jag har bara gått med mina ridkläder i affären en gång, det var när jag hade legat sjuk i en vecka pga att jag var på en konferens (som handlade om hästar och sjukdomar) Då rann sinnet till och jag tog på mej ridbyxor och ridskor och gick och handlade.

För övrigt så är ångesten över att inte kunna andas lika stor hon mej som vuxen som hos en "mor med barn på väg till akuten". Det är ingen skillnad.

Annette/privatperson
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 21:39   #50
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Nu ska jag ägna mig åt annat som är mer betydelsefullt men en sista fråga... vad vet Du vad jag luktar???????????? Varför går rökning och parfym hand i hand????? Du plockar saker ur tomma intet utan någon som helst substans. Vidare... varför blev det mittåt angående Dina ridkläder i affären??? Fick Du pisk för Ditt inlägg eller????
traktor är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 21:56   #51
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
traktor skrev: Visa inlägg
Nu ska jag ägna mig åt annat som är mer betydelsefullt men en sista fråga... vad vet Du vad jag luktar???????????? Varför går rökning och parfym hand i hand????? Du plockar saker ur tomma intet utan någon som helst substans. Vidare... varför blev det mittåt angående Dina ridkläder i affären??? Fick Du pisk för Ditt inlägg eller????
Vad vet jag vad du luktar: Såvida du inte använder totalt parfymfria produkter till din personliga hygien och tvätt så luktar du, jo just det parfym.

Angående att plocka ur tomma intet så tror jag inte det. Jag skulle inte gå in i en diskussion utan vara väl förberedd vetenskapligt. Jag har läst en hel del angående både rökning och parfym. Något som du kanske inte gjort då du säger att mina påståenden är utan substans.

Nästa fråga förstår jag inte riktigt "mittåt angående...." vad betyder mittåt? Jag kan gissa betydelsen till att du tycker att jag backade från mitt inlägg om att jag var ridkläder i affären. Jag tycker att du skall läsa det inlägget där jag förklarar detta, en gång till.

Nej jag fick inte pisk Tvärt om så fick jag fina mail direkt hem till mej från forumdeltagare som skrivit i diskussionen.

Annette/privatperson
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 21:58   #52
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Jag är storrökare.
Men det är tamejf--- min skyldighet att ta hänsyn till andra som inte tål rök. Jag ska inte tvinga andra till passiv rökning, eller ge astmatiker besvär.

En bekant till mig blir dålig av att träffa mig precis efter jag har rökt, har lyckats lösa det med att jag alltid har ytterkläder på mig när jag röker och ser till att hänga av mig dom där hon inte är. Då håller sig hennes astma lugn.

Det där med stallkläder är precis lika illa som röklukt. Jag är själv allergisk mot hästar och ryttare. När nån kommer in med stallkläder i en lokal där jag är så svullnar jag upp direkt. Häst är en av de mest allergena saker som finns, det räcker med att en ryttare har tagit i en sak så svullnar jag upp när jag tar i den efteråt.

Vi måste lära oss att ta hänsyn till varandra.
Flia är inte uppkopplad  
Gammal 2009-01-28, 23:08   #53
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Jag stänger den här tråden nu - den är för urspårad.

Den som har något att anmärka på forumvärdar gör det i mail till redaktionen, inte publikt i forumet såhär!

Våra forumvärdar är vanliga medlemmar som tagit på sig att hjälpa oss att se till så att våra forumregler följs. Naturligtvis har de full rätt att deltaga i diskussioner precis som andra, ha egna åsikter etc.
clindh är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons