Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-04, 11:58   #1
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Stickmagasinet

Jag har avsagt mej stickmagasinet från allra första början när det blev två tidningar ändå fick jag ett nr av tidningen, skickade tillbaka tidningen. Skrev igen om det till dem och fick svar att den var uppsagd och vad händer jag fick en tidning till som jag skickade tillbaka. Nu hade jag betalat 80 kr i porto och trodde att allt var fixat, idag fick jag en inbetalning på144 kr ochom jag inte ville ha den skulle jag säga upp prenumretionen samtidigt står det att man måste betala för de tidningar som jag har skickat tillbaka Har ringt kundtjänst och det går inte att komma fram Jag är så förb........
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 12:09   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
värdelöst.
Har de website som du kanske kan maila till?

Eller så kan du skriva en ordentlig brev, kostar bara 6 kr i porto, och där skriver du att du haft besväret att skicka tilbaka tidningar och det kostar pengar i portot och att du inte kan skicka tillbaka längre och betala för deras misstag.

usch för såna företag.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 16:08   #3
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Jag tycker det verkar gå troll kring den tidningen. jag vet hur maånga saker jag läst här på sysidan om hur de skickar eller inte skickar och hur svåra de är att få tag på.

Jag tycker att vissa saker är fina men som jag läst här att det ofta är lika modeller i tidning efter tidning det stämmer ju.

Roligast är i alla fall alla korta byxor. Det är nytt och trendigt i den tidningen år ut och år in.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 16:18   #4
AnnakarinJ AnnakarinJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 10
Jag har haft oandligt med krångel med Ingelise och deras kundtjänst. Kan de göra ett fel och krångla till det så kan man vara absolut säker på att de gör det.

Sedan är tidningen dålig. Modellerna är omoderna och passformen usel. Det är samma mönster gång efter annan och löljiga detaljer som att dela på stycken för sakens skull.

Svenskan i tidningen är också en källa till irritation. Och och men startar mening efter mening. Syftningsfelen haglar. Det är sexistiskt och killar ska vara tuffa och tjejes söta. Kvinnan ska sticka till mannen i sitt liv och ordet musthave som inte ens finns finns tio gånger i en tidning ibland. Textena som finns till modellerna är verkligen larviga.

Om man jämför med Burda så är det bättre modeller och mönster. Beskrivningarna stämmer och det är markeringar där det ska vara markeringar. Språket och bilderna är i en helt annan klass.
Att den tidningen kostar lika mycket är verkligen konstigt, jag tror att AoH snart är ett minne blott faktiskt.
AnnakarinJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 16:59   #5
listrid listrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 24
En riktigt dålig tidning

Jag har flera gånger skrivit till Allt om Handarbete att om jag får se en tunika, kort långbyxa eller bolero till så säger jag upp min prenumeration. Och så kom februarinumret! Tunikor, korta långbyxor och boleros! För att inte tala om dessa hiskeliga konkurslagerstyger i orange och lila! Så nu är det slut när min prenumeration går ut i maj.Tacka vet jag Ottobre, Burda och Stoff och Stils inspirerande tygkatalog - den är dessutom gratis!
listrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 17:30   #6
AnnakarinJ AnnakarinJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 10
Citat:
listrid skrev: Visa inlägg
Jag har flera gånger skrivit till Allt om Handarbete att om jag får se en tunika, kort långbyxa eller bolero till så säger jag upp min prenumeration. Och så kom februarinumret! Tunikor, korta långbyxor och boleros! För att inte tala om dessa hiskeliga konkurslagerstyger i orange och lila! Så nu är det slut när min prenumeration går ut i maj.Tacka vet jag Ottobre, Burda och Stoff och Stils inspirerande tygkatalog - den är dessutom gratis!
Det var ju lite roligt! Trodde du att de skulle bry sig? Jag tycker det är slående när man tex läser läsarfrågor i tidningen så går det nästan alltid ut på att de minsann INTE tänker göra läsaren till viljes! Jag blir liksom full i skratt är det inte bättre att ta in ett brev där man kan göra läsaren glad?
Ottobre ska jag forska i var jag kan få tag på gamla tidningar, det varar vara bra.

Jag skulle vilja fråga de som gör mönsten åt aoh om de öht bryr sig om modet och vad läsarna behöver..jag menar hur många mönster behöver man av för korta långbyxor 10? 100? eller 1000?

Vad hade du uppskattat istället? jag skulle vilja ha bättre basmönster och en syskola hur man förändrar. Att tex ha top en gång och kjol nästa. jag tycker också de skulle ha läsarnas egen design och sådant för att få in nytt, det är så otroligt snarlikt allsammans.
AnnakarinJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 17:47   #7
listrid listrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 24
I stället ville jag ha ....

Ja, visst var det korkat att tro att AoH skulle bry sig om vad jag tyckte! Men jag skrev i alla fall till deras postlåda att jag ville ha mönster på lite "klassiska" kläder: pennkjol (utan konstiga volanger eller puff i nederkanten!), snygga "kostymbyxor" med kavaj, skepparkavaj,den lilla svarta, en helskuren redingot-kappa etc. Dessutom föreslog jag att de skulle titta i Femina, DV och Elle när de letade modeller - inte i Wästgöta textils kataloger där min 97-åriga svärmor hittar sina modekläder! Jag förstår nästan att de valde att inte kommentera!
listrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:22   #8
AnnakarinJ AnnakarinJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 10
Talking

Citat:
listrid skrev: Visa inlägg
Ja, visst var det korkat att tro att AoH skulle bry sig om vad jag tyckte! Men jag skrev i alla fall till deras postlåda att jag ville ha mönster på lite "klassiska" kläder: pennkjol (utan konstiga volanger eller puff i nederkanten!), snygga "kostymbyxor" med kavaj, skepparkavaj,den lilla svarta, en helskuren redingot-kappa etc. Dessutom föreslog jag att de skulle titta i Femina, DV och Elle när de letade modeller - inte i Wästgöta textils kataloger där min 97-åriga svärmor hittar sina modekläder! Jag förstår nästan att de valde att inte kommentera!
Ja klassiska saker skulle vara roligt. Men jag tror helt seriöst att deras konstruktör tycker inte om klassiska saker eller modeller där ett vackert tyg kan vara huvudsaken eftersom det bara verkar handla om att toka till det. Nu är det puff på ärmarna nedanför armbågen som är nya grejen, det kommer vi få se nu i sådär tio år och varje gång kommer det att stå att det är nytt och en musthave nej jag tror allvarligt att den tidningen sjunger på sista refrängen nu faktiskt.
AnnakarinJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 08:40   #9
listrid listrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 24
tankeläsare?

I nr 2 av Burda som jag fick i posten i dag finns EXAKT det jag efterlyst hos Allt om Handarbete! Ett himla bra nummer som AoH borde lära sig av. Funderar på att skriva till deras postlåda om detta - men nej visst nej, det är nog ingen idé!!!
listrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons