Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-24, 00:10   #1
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Lightbulb Taxinge slotts julmarknad/hantverksmässa

Hej alla duktiga medlemmar!
Tog på mig långkalsongerna och åkte till Taxinge slott idag. Visst... jättefina saker men... när jag tittar (vilket jag gör många gånger per dygn) på alla fina saker ni gör här på sysidan så kvalificerar Ni er till 200%. Tyvärr så har många utställare likvärdiga produkter, storsäljare?? Sen när jag skärskådar utbudet så verkar det inte som om arrangörerna "bryr" sig speciellt om att allt ska vara handgjort. När jag hade monter (för några år sedan på Sollentunamässans hantverksmässa) så gick mässledningen omkring och tittade på produkterna vi hade i montrarna för att säkerställa att de var "egentillverkade". Var de inte det så fick man snällt packa ner dem. Vet Ni... vi kanske skulle ha en egen mässa.. eller?
Vilken succé! Mariefred är ju en vacker plats eller....//Ann

Senast redigerad av traktor den 2008-11-24 klockan 00:25.
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 18:14   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Vilken brilliant idé, en egen sysidanmässa

Tack för dansen
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 18:54   #3
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
En brilliant idé!!!!

Ulrika haka på den!!!
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 18:59   #4
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Talking

Ja det ska ju vara Du Tua till att utveckla idén ytterligare. Blev riktigt kul eller hur?!
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 19:20   #5
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Min första tankte var... var ska den vara? Sverige är ett avlångt land... (och vissa bor t.o.m utomlands)
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 19:23   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag tänkte samma sak när vi stod och sålde förra helgen. Damen med bordet snett emot oss sålde ingenting egentillverkat. hon sålde mössor, vantar, sockar, Smycken som såg ut att vara inhandlat på secon hand och en massa typisk marknads"krimskrams". konstigt (eller tragiskt)nog så var hon den som fick sålt mest. Kanske för att hon sålde vrakbilligt till skillnad från oss andra.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 19:31   #7
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Vad sålde Du? Nu var det mycket att titta på men kanske om Du beskriver lite.
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 19:33   #8
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Citat:
VivoPlena skrev: Visa inlägg
Min första tankte var... var ska den vara? Sverige är ett avlångt land... (och vissa bor t.o.m utomlands)
En tanke bara... varför inte Mariefred. Här går att fixa lokal (tror jag). Nära till Stockholm m.fl. orter.
Jag är gärna med och arrangerar.//Ann
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:05   #9
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
[FONT="Comic Sans MS"]Nu går Anniekuls hjärna på högvarv (varför hittade jag på det här??? ) Jo vidare... här i Mariefred har vi dels skolan med bra möjligheter till "mässhall". Många möjligheter till billig övernattning. Ett exempel är Röda korsets "Gripsholmsviken". Sen finns det andra som ex. några rum på Djurgårdsporten, Malmby m.fl. Det går att lösa för dem som måste övernatta. Vad det beträffar mat till mässdeltagarna under dagen går det också att ordna (jag är inom restaurangbranschen).Sen varför Mariefred???? Joooo... vi har ju nära till tåget, Läggesta!![/FONT].
Sist men inte minst det får inte bli för dyrt för oss eller hur??!!
På tal om övernattning... jag kan nog "natta" minst 4 pers eller fler om man kan tänka sig golvplats och det är gratis ex. mat! Nu får ni nog stoppa mig innan jag "reser" vidare i tankarna!!!! Men visst vore det kul??? .
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:08   #10
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
traktor skrev: Visa inlägg
Vad sålde Du? Nu var det mycket att titta på men kanske om Du beskriver lite.
Vet inte om det var mig du menade, men jag sålde maskinbroderad lace. Jag stod på olympia i Helsingborg. Det gick över förväntan för min del.Många av dom andra fick knappt ihop till bordet.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:19   #11
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Jag trodde Du var i Taxinge. För det var exakt likadant.

En rolig historia... När jag sålde mina egna beredda lammskinn på Sollentunamässan kom det en kund och tyckte jag var för dyr för det var en annan monter som var billigare och hon sålde riktiga lammskinn. Jag hade finullsfår hemma på gården och frågade naturligtvis varför inte mina lammskinn var riktiga??? Svaret jag fick var... damen i den andra montern hade sagt att lammskinn ska vara gula ( och det var hennes!!!GÖRGULA!!!) för lamm föds gula så vita lammskinn är inte äkta!!!! Jag trodde jag skulle smälla av. Andra monterns lammskinn var till hundra procent import av dålig kvalité och jag hade låtit bereda mina för dyra pengar i Tranås!!
Så är det!
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:49   #12
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har också en lite kul historia. Det kom en dam och frågade oss var vi hade köpt alla hängen och lyktor. både jag och min son hade ett styvt jobb med att försöka förklara att det var jag som hade gjort dom. Hon vägrade ge sig och krävde att få veta vilken grossist och från vilket land. Då tog min son upp ett inplastat informationsblad som min man gjort, som visade hela processen från dator till färdigt arbete. När hon hade tittat på den, så fnös hon och tyckte att det var hutlöst att ta så mycket betalt när det "bara " var hemmagjort.(hon räknade kanske med att kunna köpa in det billigare själv)
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:54   #13
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Kan Du inte lägga ut en bild på hängena?
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 21:16   #14
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Gjorde ett litet collage till min son på hans begäran så jag lägger ut en av dom bilderna. Jag hade hängen för stor o liten gran, fönsterhängen, lyktor, korgar klockor och örhängen.Det syns en liten del av hängena på ena bilden .Kan lägga bättre bilder till mitt album sen
Bifogade bilder
 
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 21:37   #15
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Oj vad saker!!!
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
hantverksmässa, julmarknad, marknad, taxinge slotts julmarknad

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons