Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-11-28, 08:42   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
maskinbroderarens högtid

ja nu är det bråda dagar för oss maskinbroderare.
såklart vill man göra nytt varje år.
själv har jag ett roligt julprojekt.
för ett par år sedan köpte jag ett mega brodyr pack på EL http://www.emblibrary.com/EL/Product...roductID=X2779 detta blev vår jultradition. jag började med att jag har broderat hela byn över en svart bordsduk. varje år smyger jag in lite nya av figurerna men talar inte om vilka som är nya o jag broderar i största hysh hysh. sedan på julafton smyger jag på duken på vardagsrums borden, o sedan efter middagen så sitter hela familjen o letar vilka som är nya, diskussitionen blev nästan het förra året när viss hade glömt vilka som var nya året innan. så min north pole by är våran stora jultradition.

men såklart ville ju monstret fixa nya julgardiner i alla fönster, men mest kanske det bror på att gamla assistenten slog i hop alla julgardiner i en tvättmaskin förra julborttagningen o alla mina gardiner är grisrosa. o den som känner mej vet att jag bara avskyr rosa! så soppellen blev mätt den dagen. men monstret har jobbat duktigt o på söndag så får alla fönster nya gardiner, det ska bli kul.

december innebär ju att alla juleklappar skall göras. årets julklapps teama för min del blir värmande risdynor med mönster som passar mottagarens hobby, intressen eller personligheter. så det är roliga projekt att ta vid..

så vad består din bråda maskinbroderande månad av, har du ett kul projekt på gång? till min hjälp ska jag åka o hämta min nya symaskin i dag. min lilla älskade D1 ska flytta till nytt hem. o jag får en lill janne. en dc 4030 får med bråda steg sy i hop alla risdynorna monstret sprutar ur sig..

nu önskar jag er alla en produktiv hektisk högtids förberedelse
Plvertroll som ääälskar julen
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 17:29   #2
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
helt fantastiskt

jag måtte vara den enda som pysslar med brodyrmaskin till jul...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 17:49   #3
Marieberg Marieberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 71
Jag håller på med två julklappssäckar med broderi från http://www.emblibrary.com/EL/Product...roductID=J3746,
men tomten blir i rött.Köpte denna tomte även i en mindre storlek, samt tomtemor. Det skulle vara skoj att göra en julkalender av dem tillsammans. Men det blir inte detta år, kanske till nästa år.
Sen en beställning på några handdukar. Flaskpåsar och dukar är sydda. Ideér finns men tiden vill inte räcka till.
Marieberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 18:11   #4
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag har planerat att brodera ett par handdukar för att "jula" till det lite på gästtoaletten.

Kan du inte lägga ut en bild på din duk - jag blev så nyfiken på hur den ser ut!!
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 21:20   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tittar man å alla nya bilder så är vi många som broderar julmotiv nu.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 14:15   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
såklart

att jag gärna visar min duk, lade den på mina bilder om du vill se..

Dahlia
tycker det är tråkigt att en tråd som drar över 200 visningar inte ger mer gensvar, mins på den gamla goooda tiden då man knappt han läsa på en dag vad som kommit in i inlägg, nu är det så tyst att man hör en knappnål falla
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 14:32   #7
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Pulvertroll:
Det går tyvärr inte att jämföra hur det var på den gamla goda tiden. Jag förstår precis hur du menar, men tiden har förändrats här. Av olika orsaker, jag tänker inte ta upp dem här. Men vi är nog många som sitter inne med vetskapen varför.
Jag tycker det är kul att du är här igen och kunde givetvis välkomnat dig tillbaka tidigare.
Flera gånger har jag tänkt att aldrig mer svara i forumet eller lägga in nån bild, MEN så tänker jag att varför ska den glädjen egentligen tas ifrån mig. Intresset har svalnat men jag läser det mesta som är läsvärt.
Hoppas samtidigt att de som inte läst DINA tidigare historier går tillbaka och läser en del för du har givit oss alla mycket skoj att läsa.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-29, 20:04   #8
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Vilken kul jultradition!
Själv har jag ända sen i somras vetat att jag borde brodera en tomtefar från Hq Santas. Har bara en tomtemor som det nu är. Tror att jag gav bort min gamla tomtefar till nån och det upptäckte jag förra julen. Och tänkte att jag lungt skulle hinna. Det är ju ett helt år.....

Sen har jag varit och handlat lite servetter. Tänkte brodera lite på dem till min svärmor. Hon blev så förtjust i mina broderade servetter.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 08:10   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
åh vad roligt att höra om era projekt, det ger mej inspo!!

Edvina, åh det gör mej ledsen att läsa att du känner så. jag förstår ju att något tråkigt har hänt, vilket känns så tråkigt. men jag förstår hur du menar på sätt o vis.

Jag hoppas att vi tillsammans med de som vill kan göra det trevligt igen..
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 23:40   #10
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Jag ska brodera en kudde med Swedish Santa och några vinpåsar med de stor tomtarna på den första jag broderade blev inte bra hade gått och köpt ganska långhårig päls som applikation till skägg o hår men sedan skulle de broderas över detta så det blev verkligen inte bra. Jag tog klippmaskinen jag har till min hund och satte på ett tuntblad med bara några millimeter klipp och rakade honom blev bättre men inte bra råkade raka lite förmycket på ett ställe så nu har jag köpt fleece som jag ska använda till nästa tomte ändå kan jag inte slänga den först tomten för han e fin på något sätt:-) Kanske kan han få sitta på en Vinpåse som present.
Annars har jag tänkt att brodera en del köpte mycket snygga broderier på Kreation by Kara när det var 75% rea bland annat lace brodyr som ska hänga i julgranen eller något ris av något slag.
Har även köpt mycket snygga örngott som ser ut som lexington som jag ska brodera monogram på och ge bort i julklapp.
Urban thread har just nu 50% rea på singel design och 25% på broderpaket. Lite snålt med 25% om man tänker på Kara.
Sedan har Husqvarnas Myembroideries 60%på allt koden är bfcm13
detta gäller från i fredags till 2013 12 02.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 09:36   #11
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Pulvertroll skrev: Visa inlägg
åh vad roligt att höra om era projekt, det ger mej inspo!!

Edvina, åh det gör mej ledsen att läsa att du känner så. jag förstår ju att något tråkigt har hänt, vilket känns så tråkigt. men jag förstår hur du menar på sätt o vis.

Jag hoppas att vi tillsammans med de som vill kan göra det trevligt igen..
Hej Pulvertroll!
Tillhör de som tycker det är underbart att du kommit tillbaka och läser dina storys med stor glädje.
Jag säger precis som Edvina att det tyvärr inte är lika roligt här på sysidan längre och att det beror till stor del på att det finns några besserwissers som alltid ska ha sista ordet eller komma med pekpinnar.

Jag har däremot inte givit upp hoppat att vi ska kunna komma tillbaka till "gamla tider" och du Pulvertroll bidrar mycket till det. Stor kram på första advent till dig <3.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 14:43   #12
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag firar inte jul så jag broderar inget som har med det att göra. Däremot har jag broderat jeanslaglappar till en minecraft tokig liten pojke.
Håller med om att sysidan inte är som det var förr. Förr var jag väldigt aktiv men livet förändras och man behöver lägga fokus på att orka med vardagen. Glädjande nog har du pulvertroll fått mig att komma in här lite oftare. Hoppas att andra gör det också!
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 16:31   #13
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Jag har handlat hem lite små led-slingor med 6 lampor i rad, som drivs av batterier. Funderar på om jag ska stygnsätta någonting juligt, eller om jag ska sy julstrutar i lampskärmspapper.

Det är inte det samma här på Sysidan som det var förr. Jag kommer vara aktiv här igen, och jag hoppas på en massa bilder och forumkomentarer. Bara lite ren och skär syglädje, bland alla oss Syisar.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 17:01   #14
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
det häftiga är ju att vi kan bygga upp det igen tillsamans
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons