Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-21, 16:01   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tiden går Pulvertroll kåserar...inget viktigt med andra ord.

jag plockade bland gamla papper idag.
och vad hittar jag mitt gamla kvitto på att jag fått pengarna tillbaka för min första brodyrmaskin.

så här är det alltså ett helt år har maskinbrodyrerna jagat mina drömmar...

Min man har en anställd som har en pytteliten Husqvarna, hon broderar en del grejjer till mej, men bara text. en dag e vi lite vågade o broderar en drake på min hunds täcke. wow. jag börjar bli massor av avundsjuk, började fundera på att julklappen skulle vara en brodyrmaskin.
hela ryggen full med text broderar hon om o om igen.

den 20 januari är det helt plötsligt dax, jag skla få min aldeles egna brodyrmaskin.

så glad så glad åker jag till andra sidan stan, väljer mellan en orchidea ( jag e orchidee galen) och en platinum 955e, det blir den stora, med bågar man bara kan drömma om.

I butiken e jag nog mest förvirrad, människan visar en massa blommor i rosa, allt e rosa, dataprogrammet är rosa. Troll e så frustrerad att jag höll på att dö.

åker hem med min lyxartikel och så funkar ingenting, absolut ingen ting, broder de små pytte brodyrerna går, men inte de stora, det jag helst vill skriva text går inte för hon har glömt det kortet. jag är 20.000 fattigare o har bara ont i magen, varför går allt bara sönder, tyg tuggas, brodyrerna stannar o går inte att fortsätta, jag deppar. dagen efter åker den dyra fina maskinen tillbaka.

det går inte många dagar innan jag säger men jag vill brodera *hon*kan ju brodera med en liten båge. åker långväga för att köpa mej min lila Rose. det är kärlek från första stund. s¨å duktig hon är på att sy o brodera det medföljande kortet. men sedan då, hur ska jag fåallt o fungera, nu kan jag brodera kort nr 1, men det gör väl ingen glad blommor, rosetter o clowner. efter flera dagars frustration, hittar jag äntligen sysidan, läser o läser, inser att jag nog bör bli medlem på denna sida.

Får kontakt med Eva och Britt som gemensamt löser mina problem, hjälper mej att köpa rätt kortläsare mm. utan de 2 tjejjerna hade jag aldrig suttit här i dag.

hela 3 veckor broderar jag som en tok med min Rose, fast det e lite skillnad på mej o *hon* bågen vill lixom inte lyda mej o det blir inte så snyggt med alla namn i flera delar. men jag har fastnat jag vill brodera, får tag i min superbraiga Husqvarna designer 1. och det e nu broderandet tar fart, i flera veckor e det text o åter text, sedan kommer det. MARDRÖMMARNA.

nu började broderandet inledas i den där mer fasen. allt skulle vara mer, mer trådar, mer bågar, mer av allt speciellt brodyrer, nätets utbud räcker inte till Gubben måste börja stygnsätta, men jag vill ha mer..

När jag e stressad måste maskinen lugna mej med sitt rytmiska tuggande, jag drömmer om brodyrer färger mm
och så händer det en dag, jag börjar sucka åt min älskade vän, varför kan du inte, jag skulle vilja men det går inte. jag vill ha MEEEEER

Dagarna går och min farsination för älvor visar sig leda in på ett nytt spår, monstermaskinen 11000 flyttar in..

om drömmarna blivit mindre, nej de blir bara värre o värre, omgivingen frågar lite tröttsamt om jag inte ska bli klar med ppågående brodyr innan jag börjar planera nästa, men hur ska det gå till brodyrmaskinerna sjunger en aldeles förtrollande sång, man hör den i köttdisken på ica, på ica finns den i kassorna, för det är slöseri med kvalikativ brodyrtid att stå där o kööa.

Mitt täcke står här o ropar men sy klart då, men Troll hör bara älvans magiska läten, kom o sitt hos mej Troll...


Det e många nu som är i brodyrmaskinsköpar tagen

ett varningens ord bara, en gång är ingen gång, 2 gånger framför en brodyrmaskin och sedan börjar dom drömmarna, habegären...

Man har ju en massa brodyrer ändå sitter man där med kortet i högsta hand o klickar på köp köp köp... för tänk vad man skulle kunna göra med just det brodyret...

å Älvan sjunger Troll tråd, kom o byt tråd, titta hur snabbt o smidigt jag för din hjärnas pensel, kom o sitt hos mej, lägg ner datorn o telefonen, vi målar du o jag..

hjälp detta är farligt...

Vänligen Trollet fast i en älvas magi
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 16:25   #2
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Finns inget härligare än att läsa dessa inlägg du gör Sluta aldrig med det
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 18:16   #3
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Du är för härlig.
Jag bara längtar till ekonomin räcker till en annan maskin men får nöja mej med min rose.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 18:46   #4
Lisbethw Lisbethw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 159
Har ingen egen brodyrmaskin men att få se dina underbara verk som inte finns här mer......tyvärr
och dina underbara sagor,
bara fortsätt Trollet....
Du är bara så duktig. mvh lisbeth
Lisbethw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 19:43   #5
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Jag saknar också dina bilder.... och att sitta och förlora sej bort en stund i dina texter vill jag inte vara utan!! Du är en sån duktig berättare, du får ut ur tangenterna det som en annan knappt kan formulera i huvet ens... Skriv mer (mellan trådbytena) och låt oss drömma

Kram på dej
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 20:32   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
men oj

jisses tjejer ni kan verkligen få en att känna sig värd nåt!!
va goa ni e, glump, vilken klump jag fick i halsen.

vem vet en dag kommer det kanske en ny sång, sjungen av Troll..
oj vad jag ska sussa gott efter dessa godorden, bara älvan kan hålla snattran.
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 21:15   #7
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Du skriver så läsvärda små kåserier men hur har det gått med ditt projekt idag jag tror att det var nåt med trasor som skulle klippas.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 10:35   #8
ANNELIE66 ANNELIE66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 41
JAG KAN BARA HÅLLA MED....

Citat:
annan65 skrev:
Jag saknar också dina bilder.... och att sitta och förlora sej bort en stund i dina texter vill jag inte vara utan!! Du är en sån duktig berättare, du får ut ur tangenterna det som en annan knappt kan formulera i huvet ens... Skriv mer (mellan trådbytena) och låt oss drömma

Kram på dej

TACK, tack, tack Troll, du får nog oss alla att känna att livet kan vara jättehärligt iallafall - jag stämmer som vanligt in i andras lovsånger, SY mer - SKRIV mer - Vi är många som behöver en stor dos av dig alltsomoftast.

Stor Varm Kram,
Annelie
ANNELIE66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 13:44   #9
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jag håller också med om att jag saknar troll. Har lite svårt att förstå hur fräcka folk är...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 14:20   #10
Lisbethw Lisbethw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 159
jag med.... hade inte en tanke att folk var så fräcka... synd på bilderna....förstår att det varit jobbigt för dig att få massa frågor hela tiden! men vi får se framåt och vänta på nästa inlägg från vårat lilla troll....
Lisbethw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:19   #11
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
så tristdet känns att jag har berövat er bekantskapen med Troll

Jag blev ledsen över allt tiggeri så jag glömde bort allt det roliga och framföör allt glömde jag bort att Troll spred sina skratt, och det är ju ett av mina mantran att få omvärlden att må bra.

Troll håller på att övertala mej om att lägga ut sina sånger igen, det är underbart att höra att Trolls små ord betyder mycket för många, och då borde ni ju få njuta av dom oxå...

Ibland blir det så att droppen får bägaren att rinna över, ett tiggeri får allt att skvimpa o bli jobbigt, man minns inte alla glada miner.

men nu åkte ju smilbanden upp igen..

fasiken nu vill Troll skriva på tangenterna återkommer när vi gjort upp vems tur det e att ha datorn
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:37   #12
Lisbethw Lisbethw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 159
jag bara skrattar när jag läser, du ger sån glädje, jag hoppas att du får mer än hälften tillbaka av allt du ger, kära troll!
Lisbethw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 19:09   #13
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Åh va härligt det låter, att du fått tillbaka skrivarglädjen, har verkligen saknat dig på sidan. Även om jag inte hinner gå in så ofta nuförtiden då jag har nästan 17 mils bilåkande (t.o.r)till mitt nya arbete. men de gånger jag får tid så går jag alltid in på din sida och kollar om det är nåt nytt.
Kramisar från Dansmusen
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 21:04   #14
rosse rosse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 20
Troll tack för att jag har lärt känna dig, Du är en trogen vän. Saknar också dina inlägg, sagor och bilder, men vet varför du inte vill lägga ut dom.
Vi hörs

Kram Eva
rosse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 23:22   #15
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Jag håller med alla andra :0)
Säger som Eva det är en ynnest att vara din vän och nu ses vi ju snart
Längtar till april
Britt
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons