Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-08, 13:44   #1
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Klipning av hoppstygn på MC 11000

Är det någon mer än jag som har uppgraderat sin maskin (Janome MC 11000) med att klippa hoppstygnen?? Hur blir er baksida i så fall?? Min är en fullkommlig katastrof! På ett broderi där baksidan är dold bakom ett foder eller liknande är det väl inget bekymmer...men en handduk! Har försökt att bifoga en bild så ni får se. Frågan är nu hur mycket av alla dessa öglor törs man klippa bort?
Är det någon som har ett tips om hur det ska bli bra?
Bifogade bilder
 
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 14:48   #2
peinro peinro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 60
Tror att du måste vara försiktig att klippa...Jag har själv tagit bort automatiskt klipp.Tyckte inte att det blev bra utan bara en massa öglor och tråd trassel. / Inger
peinro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 14:53   #3
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Har du oxå en MC 11000?? På den är klippning av hoppstygnen en uppgradering i form av hårdvara för dryga 1.200kr. Det är inte den automatiska klippningen det är frågan om utan klippning av alla hoppstyg.
Men jag hade hoppats att kanske kunna koppla bort den vid just broderir när man ska se även baksidan.Vet du hur man gör det?
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 22:05   #4
peinro peinro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 60
Jo jag har en 11 000. Underbar! Uppgraderingen, är det den som ingick en magnet ram till?? Tror att jag var inne i Inställningar i broderläget...Någon sida bort. Ändra utan automatisk klipp. OCH SPARA!! / IngerR. Funkar det inte så ska jag se om jag kan ta det på maskinen i morgon.!
peinro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 22:12   #5
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Det är inte den upgraderingen som hör till magnetramen, utan en separat uppgradering som man kan göra efter man har uppgraderat till magnetramen.
Sitter nu o knappar på maskinen, man kan stänga av aut. trådklipp, men det är väl ALL trådklipp?? Inte bara till hoppstygnen - tror jag...
Har sedan även hittat en ny knapp där man kan ställa in längd på hur långa/korta hopp det ska vara då den ska klippa. Den var grundinställd på 2cm. Har hittat en massa nya knappar o olika stygn som hör till uppgraderingen till magnetramen. Tyvärr har jag inte fått den ännu - den är fortfarande restnoterad,men service killen uppgraderade med den mjukvaran ändå för att kunna uppgradera till hoppstygns-klipp - för jag hade ju ändå redan betalt för ramen.så allt fungerar, nu är det bara att lista ut hur!
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons