Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-28, 14:58   #1
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Question Endless embroidery Hoop Husqvarna

Hej.
Finns det någon som liksom jag köpt en sk endless embroidery hoop till sin Husqvarna brodermaskin?
Till min stora förvåning visar det sig att det inte finns några som helst instruktioner hur jag kan göra mina egna oändliga broderier.
Tex i mitt Prof plus program kan jag inte lägga in den här speciella broderbågen och därför inte anpassa mina egna broderier till den oändliga bågen.
jag hoppas verkligen att jag har missat något och att det inte förhåller sig så att Husqvarna har lurat mig. Den kostar ca 1200:- Kan man inte sen göra sina egna broderier är det skandal.

Hjäl den som kan!!
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 15:06   #2
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Gunilla!
Jag fick en sådan båge av min man i födelsedagspresent, men har ännu inte hunnit sätta mig in i den.....men Gunilla, det går att själv sätta samman brodyrer...jag skall bara ta reda på hur
Så fort jag fått kännedom om hur skriver jag en rad om det.
Trevlig fortsättning på advent!
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 15:12   #3
Lottaa Lottaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 36
Endless Hope bågen

Hej Gunilla ,,
ska försöka hjälpa dig lite med bågen ,, du kan inte göra egna broderier o sätta ihop till egna " Endless hope " bågen
Du kan endast använda dom kort som finns
Kort 64.....kort 65....kort69 och jag vet att i USA har det kommit ett kort till " kort 70 som verkar vara ett roligt kort ,,det kommer nog snart till Sverige hoppas jag .
och jag vet att det finns ett till ställe på nätet och köpa "Endless bilder " om du vill kan jag leta reda på adressen åt dig .
Jag tror tror att det kommer mer o mer till "Endless Bågen ,,men jag håller med dig visst vore det roligt att kunna göra egna ..
du får väl gå tillbaka och prata med din Symaskinshandlare om han lovat dig att du kan göra egna mönster .
Hälsningar Lotta
Lottaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 15:17   #4
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Lotta!
Ja, kan jag inte designa egna mönster till bågen kommer även jag lämna tillbaka bågen...det gäller ju bara att klura ut hur de stygnsatt för att kunna det. Jag hade själv tänkt designa enless hoop-brodyrer.

För dem som inte själva designar brodyrer har jag hört att det skall gå att anpassa dem i bl a Embird så att man kan sy dem i denna båge. Jag vill dock låta det vara osagt eftersom jag själv inte haft tid att testa detta.

god fortsättning på dagen
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 15:37   #5
Lottaa Lottaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 36
Endless Hope bågen

Hej linnea ,, Ja jag kan tänka mig att om man är duktig att stygnsätta eller med sitt "Digitzer"
program kanske man kan klura ut hur det fungerar
( hoppas ,hoppas det)
vad jag menar är att det inte finns någon funktion för det i programmen , hoppas du lyckas
Hälsningar lotta
Lottaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 15:53   #6
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Lotta!
Ja jag brukar inte ge mig i första taget så jag skall försöka klura ut hur man gör, för det hade varit kul att kunna göra egna border (har redan ritat (gjorde det så fort jag fick bågen) sådant som skall bli sådana border, men inte fått tid att sätta mig ned och stygnsätta dem än).

Må så gott! Nu återgår jag till syrummet!
God fortsättning på helgen!
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 17:28   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Handlar det inte abra om att sätta ut en markör?
Här finns i alla fall en handledning på engelska:
http://www.secretsof.com/content/1659

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 22:29   #8
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Markör??

Hej Åsa,
jag har räknat ut så långt att varje broderi måste börja i överst i bilden eller bågen eftersom det sista stygnet som sättes ,ett jumpstygn, innan man flyttar på tyget, har betydelse för nästa sekvens och utgör markör för stygn nr 1 i nästa sekvens och måste sluta nederst i bilden eller bågen.
Som jag fattar kan man inte ta vilket broderi som helst och försöka göra ett endlesst broderi om det inte råkar börja och sluta som ovan beskrivet. Det är problem nr 1.
Nr 2 är att i själva programmet VIP PRO finns inte Endless embroidery hoop 170X 100 med som val när man skall sätta in sitt broderi i rätt båge,om man nu lyckas lösa problem nr 1.
Jag kollade redan med ett broderi som råkade börja och sluta som ovan, programerade den för en båge i samma storlek men det funkar inte.
Deta är märkligt för jag har Mega hoopen och det går alldeles utmärkt att sätta vilka broderier som helst i den.
Suck, när skall dessa symaskinsproducenter sluta behandla oss som idioter och bara ta pengarna från oss!!
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 08:03   #9
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Kan du inte använda den vanliga 100x170 ramen vid din stygnsättning? Den har ju varit med så länge så den måste ju finnas med i programmet?
Hoppstygnet/markören kan du ju lägga in själv.
Är det något speciellt man behöver tänka på står det säkert in handledningen jag hänvisade till. $15 är ju inte mycket att snacka om!
Nu har inte jag Husqvarna alls, så jag vet inte hur den fungerar, hur den läser av ramstorlek osv.
Om inte den nya varianten av Husqvarna program som lovordats i annat ämne här stöder Endless Hoop-funktion tycker jag att det är skandal!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 09:09   #10
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Eländets Hoop

Hej Åsa,
Jag har redan prövat med att lägga in broderiet i den nämda bågen.
När man sen sätter in disketten i symaskinen kommer inte endless hoop upp på symaskinsdisplayen
som val. Går alltså inte. Jag har tom

Tyvärr befarar jag att Husqvarna måste uppdatera Vip Professional Plus deras dataprogram för att man själv skall kunna stygnsätta samt kunna sy sina egna broderier.
Javisst är det kränkande att behandla kunder på det här viset.
Jag känner att får man inte rätsida på detta,så är det ett fall för Sverker på PLUS.
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 10:12   #11
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Elände är ju misstänkt likt Endless, som du antyder...
Så maskinen måste fatta att det är endless för att det ska funka?
Det måste ju komma till någon uppdatering/fix för detta!
Visst, det är nya grejor, men det måste de ju begripa att just därför brinner man väl av lust att bekanta sig med dem!! Till och med jag som inte har det blir ju sugen!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 10:13   #12
Sycenter Sycenter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 13
Endless Hoop

Hejsan.
Tänk på att din Designer måste graderas upp till
1.61 det gör du via HusqvarnaViking.com
Hälsningar
S-O Helin
0521-711090
Sycenter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 10:49   #13
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Uppradering kommer under 2005

Det kommer att komma en uppgradering på Husqvarnas dataprogram under 2005 för Endless Embroidery Hoop.

Som lotta skrev finns det idag 4 st. kort från Husqvarna Viking att välja mellan, men givetvis kommer det fler.

Även andra har kort till bågen, här en länk:
http://www.cvkey.com/frontend/CATALOG.htm

Dom hade redan det nya 3D programmen klara när Endless Hoop bågen blev till, men snart finns det i programmet!

Samt som Helin skriver, att Designer I ska ha ver.1.61 och Designer II ver. 1.32 för att maskinerna ska fungera mot bågen.

Hälsningar: Janne
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 13:22   #14
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
endless hoop

Hej Jan,
tack för ditt svar.
Naturligtvis är symaskinen uppgraderad till 1.61.
Vad som är intressant i ditt brev att Du talar bara om 3D, och uppgradering till denna.
Vad händer med oss Professional Plus ägare, måste vi först uppgardera till 3D för att sedan komma åt den uppgraderingen Du talar om?? Köpte mitt program före utsatt datum för gratis uppgradering med 3D.
Då blir kostnaden hialös för ett "eländigt Hoop" broderi, som jag vill skapa själv.
Tacksam för svar från Dig
Jag förstår att Du är Husqvarna symaskinförsäljare.
Hur mycket skulle det kosta mig??
Hälsn Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-29, 13:43   #15
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Gunilla!
Även jag har pro och har fått veta att det skulle kosta mig 5 400 kr att uppgradera, vilket jag i dagsläget tycker är för mycket ...så tiden får utvisa om jag lyxar till mig med en sådan uppgradering. Jag önskar bättre redigeringsmöjligheter i digitizedelen för dem som handpunchar, men det verkar inte som om de gjort något åt det...

må så gott
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons