Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-11-14, 13:58   #1
Blanka Blanka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 51
Broderiprogram??!!

Hej alla!
Jag har ett Husqvarna D4 program, men nu har jag köpt en ny symaskin en Husqvarna Diamond Royal och då blev jag erbjuden specialpris på det nya Husqvarna D6 programmet, det jag undrar är om någon vet skillnaden på D4och D6.
Är det värt pengarna att köpa ett nytt program så länge som D4 fungerar, är D6 bättre, fler funktioner osv?
Är det någon som vet något, inte ens maskinleverantören verkade veta mycket mer än att det inte längre finns några uppdateringar till D4.
Blir det ett byte att jämföra med skoda och mercedes eller blir det bara som att byta en volvo 2012 till en volvo 2013?
Någon som vet?
Blanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 14:05   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Just 4D, känner jag inte till så mycket om. Men jag ska förstöka svar lite allmänt.
Nya versioner brukar komma när det kommer nya maskiner, det för att programmet ska klara av nya ramstorlekar och de nya maskinerna.
Visst brukar det komma till lite nya funktioner.
Har man en äldre modell på symaskin, så klarar man sig med det programmet som var nytt när maskinen kom.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 17:30   #3
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Blanka skrev: Visa inlägg
Hej alla!
Jag har ett Husqvarna D4 program, men nu har jag köpt en ny symaskin en Husqvarna Diamond Royal och då blev jag erbjuden specialpris på det nya Husqvarna D6 programmet, det jag undrar är om någon vet skillnaden på D4och D6.
Är det värt pengarna att köpa ett nytt program så länge som D4 fungerar, är D6 bättre, fler funktioner osv?
Är det någon som vet något, inte ens maskinleverantören verkade veta mycket mer än att det inte längre finns några uppdateringar till D4.
Blir det ett byte att jämföra med skoda och mercedes eller blir det bara som att byta en volvo 2012 till en volvo 2013?
Någon som vet?
Oh, den maskinen skulle jag också vilja ha Vad gäller broderprogram så vet du säkert att det mellan 4D och 6D också finns ett 5D.
http://www.youtube.com/watch?v=HEoc6eJwNuU finns en 47 minuter lång introduktion (6D Introduction video) som jag tittat på lite smått.. om man inte är jätteslängd i engelska är videon lite svårförtåelig/dåligt ljud, men har väldigt tydliga bilder.
Jämfört med 4D, som jag också har, är skillnaden ganska stor. Om man däremot jämför med 5D relativt liten.
Personligen hade jag om jag köpt ny maskin troligen nappat på 6D.

Lycka till!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 06:53   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hej

Det som egentligen är skillnad för dej som konsument är ju vad du gör med maskinen.

om man mest använder sitt program till att redigera befintliga program, o kanske bara stygnsätter något litet ibland, så är det program du har nu väl tillfreds ställande o du kan gott spara den investeringen.
men har då fått sjukdommen maskinbrodyr, så kommer du uppskatta alla nya finesser o arbetsredskap som programmet utrustats med.

personligen har jag precis fått den senaste versonen av Janomes MBX o det är som att vara i en godisbutik.

så utgå från dej själv, vad gör du i ditt brodyrintresse, vilka behov har du och vad vill du göra. nu var det länge sedan jag öppnade ett ¤d så jag blir osäker på om din maskin med nya ramstorlekarna finns i det, gör de inte det så är det ju all anledning att byta upp sig, kom jag på nu när fingret trevade efter skicka i väg knappen.

Hoppas du får trevligt vid maskinen oavsett ditt beslut
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 07:40   #5
Blanka Blanka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 51
Tack för era svar!
Jodå, alla ramstorlekar finns med i 4D, grejen är väl att så länge min dator hänger med så klarar jag mig kanske med D4, men köper jag en ny dator så går det tydligen inte köra in D4 i den utan då krävs en nyare version och då får jag köpa programmet till fullt pris.
Eftersom datorn är väldigt liten och dessutom börjar på bli 5-6 år så snurrar tankarna på en ny, samtidigt som det känns onödigt så länge den fungerar.
Många jag pratat med tycker att Windows 8 är skit, så frågan är väl om man även ska byta till Mac.
Finns det några erfarenheter om det som ni kan dela med er av?
Blanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 08:25   #6
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Blir lite konfunderad! 4D går att köra både i Windows 7 och 8 men måste också säga att 8 är helt enkelt jobbigt och skulle inte välja det.
Jag uppdaterade mitt 4 D i en större dator (Windows 7)i höstas efter rådfrågning hos Husqvarna och det fungerar utmärkt. Tydligen olika bud...

Blir nyfiken vad du Blanka kommer fram till!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 10:26   #7
Blanka Blanka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 51
Hej!

Då ska jag kolla med datakillarna!
Blanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 02:21   #8
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Köper du en Royal så ska du givetvis förhandla så du får med 6D Premier(totala programmet) på köpet. Jag tror det till och med ingår som erbjudande hos vissa återförsäljare.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 09:48   #9
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej Blanka

Jag har också hört att man får programmet när man köper Diamond. Kolla runt på nätet och ring olika handlare, för när man köper en så dyr maskin, tycker i alla fall jag att programmet ska ingå. Så förhandla och jämför med andra handlare.

Lycka till
WiKa
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-17, 10:38   #10
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Finns kampanj hos en säljare i Västra Sverige där du gratis får med ett 5D professional på svenska eller 6D premium på engelska. Värde ca 12.000:--

Kan säkert erbjudas hos fler !
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons