Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-09-27, 09:40   #1
Thyrys Thyrys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2013
Inlägg: 48
Göra jeanskjol av gamla jeans?

Jag ska försöka fixa mig en egen jeanskjol av ett par gamla jeans som helst ska bli färdigt tills imorgon.. Jag har kollat en massa på nätet, men jag gillar inte att man använder annat tyg också så att det blir volanger och grejer. Jag vill ha en enkel jeanskjol helt enkelt!
Och de jag har hittat på nätet har ju en synlig gren på framsidan! Alltså att man har lappat över grenen så man får den där konstiga böjen.

Jag vill inte ha det på min kjol! Kan man inte göra på nåt annat sätt? Jag förstår ju att man får ta en extra bit med tyg i trekanten, men kan man inte få bort den synliga grenen? Se den bifogade bilden hur jag menar med den synliga grenen.

Om det är nån som har tid så skulle jag gärna vilja få en bildbeskrivning på hur man kan göra isf! För det känns som om jag inte kommer fatta i bara ord
Bifogade bilder
 
Thyrys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 10:37   #2
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Lägg ihop framstyckena omlott, krita där du vill ha sömmen, lägg aviga mot aviga, lägg på sömsmån på kritstrecket och skär av spetsen.
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 14:14   #3
cmg cmg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 16
Jag provade så en gång och insåg att det såg mera ut som ett försök än lyckat. Det som gör att det inte är bra är just själva prydnadssömmarna, som ju är grejen med jeans. Det såg helt enkelt mera avklippt ut på nåt sätt. Hade blivit bättre med sömmen kvar som den var. Men prova om du gillar resultatet, det är nog en smaksak!

MvH
CMG
cmg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons