Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-02-02, 07:44   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nej förstör maskinen gör du inte så länge du får ut tyget utan att slita. Och om du sliter är det troligen tyget eller tråden som går sönder och inte maskinen, men det är ju inte kul det heller.

Har du sett till att ha helt tyst runt dig när du ska lyssna? Det kan behövas de första gångerna sedan lär man sig som sagt. I början så försökte jag hitta ett riktmärke på nålstångens höjd när andra klicket hörts. På det viset lärde jag mig även att "se" var klicken var någonstans.

Öva på!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 09:09   #17
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Hej!Jag har nyss köpt Huskvarna Huskylock 936 och 905.Var på kurs igår för 905.
Det är en bra beskrivning Emilia B ger när man ska fästa tråden.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 10:16   #18
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag syr alltid ca 10 cm extra . ibland tar jag en nål med stort ögla och syr fast den i sömmen.ibland slår jag en knut det beror på matrialet .men jag klipper alldrig bara av trådarna det skall ju tåla många tvättar.Oavsett vilken av alla sömmar jag använder.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 18:19   #19
SyLina SyLina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 44
Ja, jag får väl göra det Nej, helt tyst var det nog inte men jag tyckte som sagt att det knäppte i maskinen hela tiden *haha*
SyLina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 18:21   #20
SyLina SyLina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 44
Det låter som en bra inställning - har man väl kommit in i "fästandet" kan man lika gärna fortsätta med alla typer av sömmar!
SyLina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 18:22   #21
SyLina SyLina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 44
Jag har ju blivit lite klokare o förstår hennes svar nu andra gången Jag ska på kurs den 16:e men vill hinna testa så mycket som möjligt innnan dess.
SyLina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-02, 18:26   #22
SyLina SyLina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 44
Det är ingen som har svarat på min "teknikfråga" tidigare (kring hur man gör många korsande sömmar). Mitt första projekt är en kjol med synliga utanpåsömmar. Jag funderar nu på om jag ska klippa ut mindre bitar av mitt stora tygstycke och sy ihop dem eller om man utgår från det stora och viker tyget dubbelt här o var för att skapa de effekterna. Eller finns det ett tredje sätt som är "rätt" som jag inte kommer på? Kanske vet du det också
SyLina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-19, 16:00   #23
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har en pfaff coverlock 4862 och jag hör inte några klick. I min instruktionsbok står det att för att fästa trådarna på slutet vid täcksöm ska man sy sakta och hålla fast trådarna lätt vid slutet av sömmen. Men hur gör man i början? Måste man sy fast trådarna för hand?? Det liksom förtar känslan av att det ska gå fort eller hur man ska säja
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 16:35   #24
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag försökte dra tyget bakåt för att försöka fästa det i början av overlocken och lika när jag kom till slutet men inte 17 gick det. I början var det en massa stygn runt "pressarfoten" undertill och lika på slutet, det satt liksom stumt. Ska jag likra av alla trådarna undertill?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 14:05   #25
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
HUR fäster ni täcksömstrådarna? syr ni tillbaka i det senaste stygnet några gånger eller tar flera olika stygn på baksidan eller? Kom gärna med en detaljerad förklaring. Och man måste alltså fästa varje tråd i täcksömmen individuellt? Så om jag syr tiotrådig decotopcoversöm på min coverlock, så måste jag fästa tio trådar individuellt i början och slutet? Det blir 20 trådar det...
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons