Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-04-12, 00:17   #16
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Hej allihop som varit så snälla och engagerat sig i min overlock, idag kom det nålar från Bibbi med posten EL strech 80 vilken service Bibbi har och så engagerad en 10-poängare får man ge till henne. Jag var dock så trött när jag kom hem så jag la mig på soffan och somnade. Tänkte vänta tills i morgon för handlaren skulle också skicka lite olika nålar, men nu vid 23-tiden blev jag för nyfiken struntade i mina stackars grannar drog ner persiennen och provade nålarna och sydde i bomulls jersyn och det gick som smort
Är så himla glad var så uppretad ett tag så jag tänkte slänga ner maskinen i kartongen och iväg med den men så lugnade jag mig. Har tyvärr dålig erfarenhet av nya maskiner som inte fungerar så där är det noll-tolerans. Tänkte genast inte nu igen
Jag är så ovan vid en overlock så jag tog för givet att den hade nålar för jersytyg eftersom det är det man i första hand syr på overlocken.
Jag tog hänsyn till att den hade Wave sömmen när jag köpte den tycker också den är väldigt fin ska testa det på scarfs, blir nog väldigt snyggt likaså kanta volanger, fick med 6 st extra pressar fötter den när man rynkar och syr fast samtidigt verkar väldigt bra. Jag tänkte också sy klänningar i overlocken i vävt tyg går ju väldigt snabbt. Skulle det vara inprovningar så gör man väl det på den vanliga symaskinen och pressar i sär. Nu ska här sys.
Tänk att det är så olika med hur olika overlockar syr tänkte på Brothern som tydligen syr bra utan strechnålar det gäller väl att prova sig fram hela tiden, lära känna varandra som Bila sa.
Hälsningar Malou
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 10:59   #17
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
ÅÅÅÅÅÅHHHH vad roligt att maskinen fungerar nu, du kommer säkert att bli nöjd med den. Tänk vad en del maskiner är kinkiga med nålar.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons