Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-06-26, 16:41   #31
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Husqvarnas symaskiner

Jag bara älskar mina Husqvarna symaskiner, jag har en Designer SE, en Platinum 770 och Huskylock s25 som har både overlock och täcksömmar. Hur fina maskiner som helst....Men man måste också lära sig att sy med en overlock det fick jag erfara när jag köpte min för jag var helt novis och fick prova mig fram men nu går det bra det var väl skit bakom spakarna och så skönt att trådspänningen är automatisk.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 06:10   #32
LoveT LoveT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 79
Huskylock s25

Jag har en Huskylock s25.

Den är krånglig att få rätt på trots sömvalsknappar och digitalskärm. Oftast räcker inte det till, man måste fininställa själv annars bara trasslar det. Sy på kantband på jersey är till exempel helt omöjligt, maskinen tuggar sönder tyget.

Till slut fick jag komplettera med en Janome 1000 CPX. Jag kunde lika gärna köpt en vanlig overlock från början istället för den dyra kombimaskinen s25.


Så Huskylocken är tyvärr inget jag kan rekommendera.
LoveT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 19:51   #33
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Har en Huskylock 460ED

en gamling tror jag nog. Den hade stått i ett skåp hos en dam. Så den var i sin kartong. Gammal men ändå ny.

Jag är nöjd med den och den syr tyst och är stark. Något starkare än overlockar i den här klassen faktiskt. Det jag är totalt missnöjd med dock är att det är sjukt krångligt att trä maskinen. HAr haft den i tre år och har fortfarande problem med att trä den... troligen handlar det om ett hoppstygn framför maskinen!!!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 06:17   #34
LoveT LoveT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 79
Jag tycker det är lättare att sy i vävda tyger i början när man ska öva in sig på sin nya overlock. Maskinen är oftast lite snällare mot vävda tyger.

Trasslar det så kan det bero på nålarna också. Jag beställde nya från bibbis och vips fungerade maskinen och sydde utan trassel och hoppstygn. Det ska vara EL.
LoveT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 06:42   #35
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Citat:
Trasslar det så kan det bero på nålarna också. Jag beställde nya från bibbis och vips fungerade maskinen och sydde utan trassel och hoppstygn. Det ska vara EL.
Olika maskiner behöver olika nålar. Vissa maskinen ska ha vanliga symaskinsnålar. Kolla i din maskins bruksanvisning vilka nålar typ av nålar du ska använda. Använder du fel så trasslar det.

Tänk på att nålarna slit fort i en overlock på grund av dom höga hastigheter den kommer upp i. Byt ofta. Fortast slits dom vanliga symaskins nålarna som inte är gjorda för dom hastigheter. El-nålarna håller lite längre men är också dyrare i inköp.
Dåliga nålar trasslar och skadar tyget (går hål i tyget)
Till trikå ska det vara jersynål som är lite rundad i spetsen för att inte ska trådarna i tyget).
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 16:38   #36
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Citat:
Oggatoj skrev: Visa inlägg
Jag har en Huskylock s25.

Den är krånglig att få rätt på trots sömvalsknappar och digitalskärm. Oftast räcker inte det till, man måste fininställa själv annars bara trasslar det. Sy på kantband på jersey är till exempel helt omöjligt, maskinen tuggar sönder tyget.

Till slut fick jag komplettera med en Janome 1000 CPX. Jag kunde lika gärna köpt en vanlig overlock från början istället för den dyra kombimaskinen s25.


Så Huskylocken är tyvärr inget jag kan rekommendera.
Jag har lagt in vissa sömmar som favoriter och då går det snabbt att få fram rätt söm
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons