Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-05, 11:46   #16
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Hur har det gått - blir det någon ordning på maskinen?

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 16:04   #17
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 97
Citat:
Memmel skrev: Visa inlägg
Hur har det gått - blir det någon ordning på maskinen?

Hälsn. Anette
Nä, tyvärr inte. Jag ska till syaffären där jag köpte den efter jobbet, får se vad de säger.
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 16:10   #18
Villsy Villsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 63
Citat:
Hjartafró skrev: Visa inlägg
Jag köpte en Pfaff Coverpro 4.0 i helgen, och har försökt få den att sy korrekta sömmar sedan dess. Men trots att jag har trär rätt (har trätt om den ca 25-30 ggr) så blir varenda söm fel.

Täcksömmen (mest smal och bred, men även trippel) gör så mycket hoppstygn så det blir heltrasig på baksidan, rullfållen blir ihopdragen och alla overlocksömmar utom möjligen 4-trådig blir slapp och ojämn.

Såklart kan jag börja trixa med alla inställningar, men det var ju just det jag ville slippa när jag köpte en automatisk maskin.

Är det något fel på mitt exemplar, eller är det så här för alla innan man justerar allt manuellt?
Har också en Pfaff-maskin en äldre modell. Fick rådet av säljaren att trä maskinen och sedan innan du börjar sy, dra i trådarna vid rullarna (från det hållet) så att de är lätt spända,sen syr du.Det enkla men ack så viktiga detaljen, gav genast snygga sömmar.
Lycka till.
Villsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 16:42   #19
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Ja, jag håller tummarna för att det är ett användarfel. Det är inge kul om de inte funkar. Ge inte upp hoppet.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 17:47   #20
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 97
Besöket i syaffären kan väll sammanfattas som att det är jag som gör fel och att det inte alls är något fel på deras maskiner. Och att de aldrig hört tals om några som har haft problem med Pfaffs maskiner. Suck...
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 18:14   #21
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Men herregud! Så kan man väl inte behandla sina kunder! Hade de inga handfasta råd att komma med?
Jag har ju också problem med min maskin, men personalen i butiken är hittills bra att ha att göra med, även om det tar för lång tid att få hjälp.
Jag har, trots det, tagit kontakt med konsumentvägledaren i min kommun för att ha lite kött på benen om det skulle bli bekymmer. Det är ju alltid bra att känna till sina rättigheter. Dessutom har jag bestämt mig för att begära att vi går igenom maskinen tillsammans och att vi använder de tyger som jag syr i. Men först måste jag ju få veta om det är dags för reparation eller om de bedömer att det är handhavandefel...
Vi kan väl hålla kontakten - även om det inte är samma maskin så kan man ju ha nytta av råd som man får ändå.

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 19:59   #22
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Instämmer med Memmel. Det är skandal!!! När du köper en ny Bernina symaskin så ingår det en kurs. Oavsett vilken maskin
du köper.

Klart att de måste hjälpa dig. Gå tillbaka igen med maskinen, ta med dig någon som kan ge dig moraliskt stöd så att du har vittne. Du bestämmer själv om du vill att den personen ska
hjälpa dig att argumentera eller bara vara med och lyssna. Det var det mest korkade motivering jag hört. Får du inte hjälp gör som Memmel skriver.

Dessutom så skulle jag kontakta den som är huvudansvarig i Sverige för alla Pfaff symaskiner. Vill Pfaff ha en sådan återförsäljare??? Häv köpet om möjligt. Tänk om den går sönder, hur går det då med garantin? Varför ska dom ha dina pengar???

Järnspik vad arg jag blir. Stå på dig tjejen låt dem inte stå på dig!! Berätta hur det går.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 20:50   #23
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 97
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Instämmer med Memmel. Det är skandal!!! När du köper en ny Bernina symaskin så ingår det en kurs. Oavsett vilken maskin
du köper.

Klart att de måste hjälpa dig. Gå tillbaka igen med maskinen, ta med dig någon som kan ge dig moraliskt stöd så att du har vittne. Du bestämmer själv om du vill att den personen ska
hjälpa dig att argumentera eller bara vara med och lyssna. Det var det mest korkade motivering jag hört. Får du inte hjälp gör som Memmel skriver.

Dessutom så skulle jag kontakta den som är huvudansvarig i Sverige för alla Pfaff symaskiner. Vill Pfaff ha en sådan återförsäljare??? Häv köpet om möjligt. Tänk om den går sönder, hur går det då med garantin? Varför ska dom ha dina pengar???

Järnspik vad arg jag blir. Stå på dig tjejen låt dem inte stå på dig!! Berätta hur det går.
Jo, jag blev erbjuden en kurs (eller egentligen en introduktion till att trä maskinen).. om två veckor. Jag försökte få byta maskinen mot någon annan modell (med mindre dokumenterat strul), men det gick inte alls.
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 23:58   #24
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Provsydde de din maskin och kom fram till att den var ok?
Var har du köpt maskinen?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
pfaff coverpro

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons