Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-04, 10:08   #16
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag försökte få fram videoläken men det fungerade inte utan kom bara till slumpvis valt program
här är länken som jag inte får att fungera men den verkar bara vara till sidan och inte utvalt avsnitt.

Senast redigerad av MonikaW den 2007-07-04 klockan 10:10.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 11:48   #17
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Citat:
MonikaW skrev:
Jag försökte få fram videoläken men det fungerade inte utan kom bara till slumpvis valt program
här är länken som jag inte får att fungera men den verkar bara vara till sidan och inte utvalt avsnitt.
När man får fram sidan du länkat till
kan man se en liten ruta (under själva video"rutan") med texten
"Browse video list"
och från den listan sen välja att spela upp
videon "Special Quilts".
Tack, Monika, för länken!
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 12:33   #18
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag har ingen video ruta så här ser det ut http://www.quilterstv.com/?bcpid=301...ctid=921441462
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 12:35   #19
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ser ut hurdå? Jag får fram videorutan på länken du satt in. Kanske är det din webläsare eller någon plugin som saknas?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 12:47   #20
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Videos på sidan www.quilterstv.com
visas med Adobe Flash Player,
som kan laddas ned här;
http://www.adobe.com/shockwave/downl...ShockwaveFlash
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-16, 21:33   #21
annka40 annka40 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 36
Hej
Har precis återupptäckt min gamla overlock, en Bernina 334 som jag fick i 30-årspresent för 17 år sedan. Sydde mycket då när barnen var små och det gick fort. Har nu åter börjat och syr gärna i trikå och testar gränser för vad denna maskin kan. Den är fortfarande perfekt i sömnaden efter dessa år. Det jag saknar är dock att den inte syr coverstich att fålla med. Har försökt sälja min maskin men ingen nappade och det är jag glad för nu, för jag kan inte få en bättre som syr denna söm. Sedan kan jag alltid få en annan som syr andra sömmar. Med det vill jag ha sagt att det inte gör något att maskinen är gammal om det är bra kvalitet och det är Bernina.
annka40 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 07:05   #22
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Hej Alla!
Jag har oxå en overlock, man får otroligt smidiga sömmar inga onödigt tjocka sömmar heller, jag använder den även när jag syr balklänningar.
Jag använder bara svarta och vita rullar som bas, sen byter jag ut den rulle som blir närmast sömmen, dvs. den som syns på rätsidan när man pressar sömmen i anpassad färg. Hoppas ni förstår vad jag menar. Så allt går lekande lätt med denna maskin. Håller med Pulvertrollet i detta.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 07:56   #23
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Ingrid

jag kollade o kollade på alla dina danskläder o funderade hur du gjort för att det skulle vara töjbart . så sydde agneta L en baddräkt åt mej på sin overlock.

och när tankarna började ta form att sy elastiska kläder som passar min livs stil så tänkte jag ofta kan Ingrid sy kläder man kan tänja o sträcka i utan att sömmarna repar up så borde väl jag få till ett par följsamma brallor..

du inspirerade mej massor, och jodå det har blivit både baddräkt o stretchiga byxor.

ännu en gång fick jag ett bra tips jag har svart o vita rullar , hmm kanske man kan ta hjälp av ett nät för o använda liten trådrulle i färg??

kram till dej som alltid e so go o inspirerande
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 08:47   #24
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Att använda små trådrullar i samma nyans som tyget,(om det nu mot förmodan inte skulle vara svart) till "yttersömmen" är jättebra.

Smidigt att lätt hitta rätt nyans, till en billigare peng!

Jag använder de medföljande "trådplattorna", som topp på spolen, går lika bra med dem från D1. Smidigare än nätet tycker jag.

Kramisar
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-18, 07:49   #25
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Pulvertrollet

Va roligt att jag kunde inspirera dig med kläder.
Stretchtyger är ett underbart material att jobba med, det repar sig inte heller. När jag kantar på tävlingsdressarna så spelar trådriktningen ingen som helst roll och då använder jag vanlig zick-zack söm och klipper bara bort det överflödiga tyget på baksidan. Kramizar

PS. på min 4 trådiga overlock så använder jag numer enbart tre, har tagit bort den andra från vänster (övertråd), för att få en ännu mer smidigare söm. DS
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons