Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-29, 13:15   #1
Notna Notna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 7
Tyg till regnkläder

Är det någon som vet var man kan köpa tyg som passar att sy regnkläder i?
Notna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 14:40   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Stof och stil
Elingeria.de
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 14:40   #3
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Hej!

Stoff och Stil har iallafall en rubrik som antyder att nåt kanske skulle kunna passa: http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=5760

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 06:24   #4
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Det finns många lätta vattentäta tyger hos www.extremtextil.de. Jag köpte silikonbelagd nylon för att sy tält av, men blev så förtjust att det blev några uppsättningar regnbyxor till barnen också.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 10:12   #5
Emelie85 Emelie85 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 25
Jag har köpt tyg på Stoff och Stil och nyss sytt en regnkappa i det. Till det tyget så köper man också något som dom kallar för regnjacketejp eller något sånt. Det pressar man på med strykjärn i sömmarna, så att det inte ska komma in vatten där. Problemet med att pressa i det här tyget är ju att har du bitarna mot varandra och för hög värme (vilket det lätt blir för annars blir det istället svårt att få ut sömmarna i det här materialet) så klistrar tyget ihop sig mot varandra. Det tyckte jag var det svåraste med att sy den här regnkappan. Och det gjorde också att jag valde att inte ha tejpen där jag kände att jag kunde undvika den, som i ärmhålet. Det var lättare att pressa när man inte behövde ha den att tänka på. Sen var jag ganska stressad när jag sydde den här kappan, men det är ju hur som helst lätt hänt att man kommer åt någonstans och råkar få ett veck när man pressar, som i det här fallet kommer bli väldigt svårt att få bort. Sen måste man också tänka på att det är inte heller ett tyg du vill sprätta i, då det blir hål efter nålen där du sytt, som, om inte annat, kommer att synas.

Det är mina erfarenheter av att jobba med Stoff och Stils tyg, sen stämmer kanske mycket av det för andra regnjacketyg också?
Emelie85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 14:21   #6
svirr svirr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 147
Citat:
Fluur skrev: Visa inlägg
Det finns många lätta vattentäta tyger hos www.extremtextil.de. Jag köpte silikonbelagd nylon för att sy tält av, men blev så förtjust att det blev några uppsättningar regnbyxor till barnen också.
Det finns ju massor av intressant där! :-) Det går inte att få reda på frakten utan att registrera sig och påbörja ett köp, minns du ungefär vad den gick på? Hur mkt köpte du då? (Gick det som brev eller paket?)
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-31, 06:33   #7
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Citat:
svirr skrev: Visa inlägg
Det finns ju massor av intressant där! :-) Det går inte att få reda på frakten utan att registrera sig och påbörja ett köp, minns du ungefär vad den gick på? Hur mkt köpte du då? (Gick det som brev eller paket?)
Minns och minns - jag kan ju logga in och kolla min orderhistorik!

Den första ordern gick på 187,27 EUR (varav 15 EUR i frakt), och då köpte jag totalt 17,5 m varierade tälttyger, 6 m delbart blixtlås, 6 m styva band, 15 m tältsnöre och 10 m sömtejp (som jag inte använde), och grejerna kom i en kartong.

Nästa order, till lilla tältet som jag inte är klar med, gick på 65 EUR (varav 10,50 EUR i frakt), och då fick jag hem 7 meter tyg, 12 m tältsnöre och 3 m delbar dragkedja med 3 dragmojänger. Det kom i ett stort kuvert. Minns inte om det rymdes i brevlådan eller om jag fick hämta ut det.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons