Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-11-13, 14:28   #1
nylon nylon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2012
Inlägg: 5
Justera jeans

hej! Jag kan inte ngt om sömnad men behöver lära mig justera kläder jag köper.. T ex jeans. Svårt att hitta bra jeans, måtten går ju på (varierande) midja vs benlängd och struntar i stuss, grenhöjd etc.
hur justerar man jeansmodeller på ett bra sätt? Jag vill ta in runt midjan, ha mer rymd och mindre säckighet i stuss. ( dvs ha plats för rumpa och kurvor, utan att varken ge avkall på form eller bli för överdrivet figurformad, bara välsittande istället för felsittande) måste man justera hela grenkurvan om man är lite kurvig? Eller räcker det att ta in i midjan tro?
nylon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 15:09   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Är det jeans-sömmar blir det svårt att ta in i midjan, dessutom så är linningen inte delad mitt bak, på de flesta modeller.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 18:09   #3
nylon nylon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2012
Inlägg: 5
men hur gör man då, funkar det inte i sidorna?

kvalitetsjeans är ju ganska dyra, har inte köpt jeans på kanske fem år eftersom det är svårt med passform. Köper
vanliga stretchjeans i lågprisbutikerna vilka alltid sitter fel och obekvämt..oftast i sömmarna.. nånting måste man väl kunna göra? :/ insnitt?
nylon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 19:58   #4
PLSB PLSB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2014
Inlägg: 13
Citat:
nylon skrev: Visa inlägg
men hur gör man då, funkar det inte i sidorna?

kvalitetsjeans är ju ganska dyra, har inte köpt jeans på kanske fem år eftersom det är svårt med passform. Köper
vanliga stretchjeans i lågprisbutikerna vilka alltid sitter fel och obekvämt..oftast i sömmarna.. nånting måste man väl kunna göra? :/ insnitt?
Det är klart att man KAN sy in/till/om, MEN det är bra mycket besvärligare på jeans än andra kläder. Ska man ta in i midjan tycker iaf jag att det blir bäst om man först sprättar bort linningen, syr in med antingen insnitt eller justerar mittsömmen bak, sedan justerar längden på linnningen innan man syr dit den igen. Men jag som har rätt stor rumpa, och ganska liten midja tycker sällan att det går att ta in så pass mycket som jag behöver utan att göra om hela grensömmen.. Min symaskin ogllar då det blir fler jeanslager än 4, där bensömmarna möter varandra blir det Ibland 6..

lycka till
PLSB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons