Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-16, 12:04   #1
eandrea1 eandrea1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 37
Eget syrum!

Bor i lägenhet och det börjar bli trångt att få plats med alla symaskiner och stickmaskiner barn och man!!

Nu har jag fått tag på ett rum i vår förening som är på ca 7 kvm har fönster (inte klarglas) och element. Det krävs förstås lite målning och nytt golv men det kan det vara värt. Jag har längtat effter att kunna ha allt uppstält och slippa plocka undnan innan man är klar. 300 kr / månad kostar det. Vad tror ni kommer man gå dit eller kommer man tycka det är för ensammt. Rummet ligger ca 5 minuters promenad från lägenheten.
eandrea1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 13:02   #2
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Roligt för dig att få en sådan möjlighet! Man behöver ju alltid plats, och det underlättar ju att slippa packa ihop hela tiden.

Visst kan det vara lite ensamt men med en radio kan det ju kännas lättare.

Fördelen med att inte ha syrum hemma eller i bostadsytan är ju just att man faktiskt "går till jobbet" och man springer inte omkring och plockar med annat och man slipper se vad som behöver göras i hemmet!

Jag skulle definitivt prova! Och skulle det inte fungera är det ju bara att säga upp - det är ju inte så farligt blodiga pengar heller...

Lycka till!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 13:08   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag håller med Johanna! Prova! Om du inte trivs med arrangemanget så har du väl ändå inte bundit dig på livstid. Jag personligen skulle inte trivas med det men vi är alla olika. Jag hoppas att du gillar det för det måste ju vara skönt att kunna ha allt uppställt hela tiden och inte behöva packa undan för att man ska laga mat eller något.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 13:49   #4
LisaRoos LisaRoos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 145
Thumbs up

Hej Emma!
Jag tycker det låter mysigt med ett eget krypin, men glöm inte att kolla med din hemförsäkring vad som gäller om något skulle hända.
Lycka till.
Lisa
LisaRoos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 16:11   #5
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
När mina barn var små hade jag på försök mitt syrum i verkstaden utanför huset i tro att jag skulle vara mer effektiv och att jag skulle kunna sy i fred. Vilken miss av mig! Det blev ett evigt spring mellan huset och syrummet och väldigt lite blev sytt. Nu är de flesta av mina barn tonåringar och jag sitter i husets hjärta (datarummet) och det är väldigt mysigt att ha dem omkring mig. Jag hoppas att du kommer att trivas i ditt lilla krypin för det är onekligen ganska skönt att slippa plocka fram och bort hela tiden. Jag önskar dig lycka till och fungerar det inte kan man ju ångra sig.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 22:24   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag skulle inte trivas med det om det är så pass långt borta. Själv måste det nog vara i samma trapphus. Men om det funkar för dig så kör på det! Se till att få avtal som du kan säga upp fort om du inte trivs. Själbv skulle jag nog föredra lokal med fler fönster så det blir mycket ljus. Sömnad kräver mycket ljus annars blir man galen! Speciellt om man syr i mörka tyger.... Det tar död på ögonen och man känner sig hopplös. Annars får man väl sätta in en massa lysrörarmaturer.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 08:06   #7
eandrea1 eandrea1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 37
Tack för era svar. Jag skall prova detta några månader trivs jag inte får jag flytta hem igen. Min hemförsäkring täcker för 50 000 kr på annan plats. Det blir nog inflyttning i början på agusti.
eandrea1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 08:15   #8
LisaRoos LisaRoos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 145
Smile

Hej Emma!
Jag tycker det låter mysigt, det blir dit egna lilla krypin. Väl värt att prova. Lycka till.
Lisa
LisaRoos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-17, 09:13   #9
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Ett eget syrum är guld värt. Jag har haft ett en bit hemifrån som du får nu och har nu ett rum i lägenheten så jag har provat båda. Det är för och nackdelar med bägge men det bästa är att få eget som du kan inreda och ha alla dina maskiner och sy-sticksaker framme. Lycka till och det ska bli roligt att höra hur det går för dig och se rummet när du flyttat dit.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 22:25   #10
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Det låter härligt med ett eget syrum och så bra att det ligger så nära hem. Blir du sällskapssjuk får du anställa en sällskapsdam Tänk så skönt att slippa städa bort symaskinen när du sytt färdigt för stunden.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-25, 09:49   #11
ulla-karin ulla-karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 5
Syrum

Kan inte ni som har egna syrum lägga ut lite bilder på dessa.
Behöver lite inspiration och tips innan jag börjar med mitt.
/Ulla-Karin
ulla-karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons