Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-02-15, 15:11   #1
222 222 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2015
Inlägg: 1
Lägga till dragsko på jacka

Hej!

Jag har en fråga (och eftersom jag är totalt oduglig på att sy så får ni ha överseende med min fråga!)...

Jag beställde en jacka från England och jag är väldigt nöjd med hur den sitter och ser ut, men det finns ett problem. Jag tycker att den är alldeles för vid och "fladdrig" nertill. Eftersom jackan saknar dragsko nertill och heller inte har någon knapp långt nere så undrar jag om man kan lämna in jackan till en skräddare för att lägga till en dragsko och sy dit en knapp och "knäppe"?

Är det risk att jackan blir förstörd eller är detta något man brukar kunna göra? Hittar inte så mycket information när jag googlar om det här!

Länk till hur jackan ser ut: http://www.aphrodite1994.com/blog/wp...3/parka_01.jpg

På den bilden ser jackan rätt smalt sydd ut, men den var väldigt vid som sagt...

Och vad kan detta tänkas kosta om det är genomförbart?

Tack på förhand!
222 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 14:13   #2
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Hej. För ett sådant ingrepp är man nog mer intresserad av att få se bild på hur jackan ser ut längs nederkanten (kanske både ut- och insidan) för att se hur man skulle lösa det. Det verkar inte alls som någon svår eller krånglig uppgift. Om jackan blir "förstörd" ligger ju i betraktarens öga. Vissa kanske inte skulle bry sig om ifall en eller två extra sömmar i nederkanten blev synliga från utsidan, medan andra skulle vägra att ha den på sig igen.

Det bästa är nog att du letar reda på en lokal sömmerska/skräddare och tar med dig jackan dit så att de får titta på den och se vilken lösning som skulle bli bäst i förhållandet pris/tidsåtgång/kvalitet.

Själv skulle jag se det som ett väldigt enkelt ingrepp som skulle kräva väldigt lite materialåtgång och inte lång tid alls, men det är ju inte säkert att min snabblösning skulle vara tillräckligt bra i dina ögon, så det är som sagt bäst att prata med någon IRL.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons