Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2021-09-11, 13:15   #1
pestilence pestilence är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2020
Inlägg: 7
Byxmönster 1910-1930 ca?

Byxor som är höga i ryggen med liksom ett v bak, vad sjutton heter det på svenska? Det kan kallas ”fish tail trousers” på engelska, men med de söktermerna har jag bara hittat ett ynka mönster jag gillar. Annars verkar det mest bara finnas mönster för byxor med rak midja

Fattar inte heller riktigt hur jag ska konstruera det själv från ett modernt mönster heller, det är ofta liksom ett spänne bak i korstyggen plus att midjebandet sen går upp i ett v

Hjälp?
pestilence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 02:10   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Den sortens byxor verkar vara från USA. Smart design för det blir ju lätt att lägga ut för en kropp som blir kraftigare med åren.
Googla på fishtail trousers pattern så kommer dt så småningom upp ävem beskrivningar på mönstrritningar.
Lycka till.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 12:57   #3
pestilence pestilence är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2020
Inlägg: 7
Huh, visste inte att det var amerikanskt att fortsätta med den designen! Det förklarar ju i alla fall varför det är omöjligt att hitta mönster på svenska modernare än 1700-tal

Jag tycker det är så himla snyggt och smidigt med hög rygg och spänne, man slipper konstiga glapp baktill och slipper använda skärp, plus att det inte sitter åt som en ring runt midjan. Nej jag har absolut inte problem med rak midja lol

Tack för svar!
pestilence är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons