Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-02-18, 09:13   #1
krtek krtek är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 347
Cool Sommarkurs

Jag har bestämt mig för att ta en textil-sommarkurs i sommar. Exakt vad vet jag inte riktigt; kanske bli bättre på nått jag redan försöker mig på (sy kläder, lappsömnad, stickmaskin, virkning) eller nått helt nytt eller kanske 5 dagar blandat på nått sätt. Surfar man på nätet är det inte helt enkelt att finna kurser, jag har just gått igenom folkhögskolorna - där fanns en del, men ingen kändes helt perfekt (fast det är svårt att veta utifrån enbart kursbeskrivningar).
Var du på någon sommarkurs förra sommaren som du kan rekommendera? Har du anmält dig till något i sommar?
krtek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:28   #2
Karen Karen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 111
Jag har inga bra förslag. Såg förra sommaren att det fanns en kurs i mönsterkonstruktion under en vecka, men sedan hittade jag inte det igen. Skriver mest här så jag också gärna vill ha tips. Det hade varit jättekul att gå en kurs under någon vecka på sommaren.
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 09:57   #3
krtek krtek är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 347
Citat:
Karen skrev: Visa inlägg
Jag har inga bra förslag. Såg förra sommaren att det fanns en kurs i mönsterkonstruktion under en vecka, men sedan hittade jag inte det igen. Skriver mest här så jag också gärna vill ha tips. Det hade varit jättekul att gå en kurs under någon vecka på sommaren.
Det finns flera mönsterkonstruktionskurser på folkhögskolorna: www.folkhogskola.nu/
krtek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:24   #4
MagicPixie MagicPixie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 9
Jag har för lite mer än ett år sedan gått en kavjakurs (helg) för Tillskärarakademin i Göteborg och denna finns även under sommaren tillsammans med ett antal andra kurser. Utbudet denna sommar ser lite tunt ut tycker jag men kvaliteten på utbildningen är mycket hög. http://www.tillskararakademin.se/kurs/sommar/

Tillskärarakademin i Stockholm kanske har något de också.
MagicPixie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 03:26   #5
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Kolla med Mikael (MikaelS) han är medlem här och har hemsida här: http://silvernalen.se Jag har gott på kurs med honom och han ar en fantastisk entusiastisk lärare. Vet ej vad han har på gång för sommaren.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons