Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-13, 14:40   #31
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Thumbs down

När jag ringde ang att min prenumeration upphört fast jag bara skickat in mitt val av tidning, passade jag på att fråga varför de inte har någon mailadress.
Hon svarade då "nej det har vi tyvärr inte" jag svarade att jag redan visste det och att min fråga var varför. Det vet jag tyvärr inte blev svaret. Jag bad henne framföra att det är ett starkt önskemål.

Frågar igen har någon fått sömnadsmagasinet denna månad?
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 14:47   #32
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Nr 11 har jag fått.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 14:55   #33
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
När kom den? Jag anade att det skulle bli problem då de avslutade mig.

Jag sökte just på mitt saldo och fattar ingenting.

Senaste 6 leveranser Nr 12 levererad/obetald

Framtida leveranser Nr 11 inte levererad/obetald

ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 14:57   #34
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag har fått nr 11 av sömnadsmagasinet och det var ett tag sedan, men igår fick jag ett nytt nr av Stickmagasinet med inbetalningskort som jag inte beställt. Jag försökte ringa till dem och det var upptaget men jag gav mig inte eftersom jag hade tid och till slut kom jag till kön och där satt jag i 20 minuter innan jag fick prata med någon.
Jag var nog inte så trevlig när jag undrade hur de kan envisas med att skicka tidningen och med räkning dessutom när jag avbokat, talat om för dem varje gång de ringt till mig att jag är inte intresserad samt att jag inte kan logga in på det pren.nr som de påstår jag har.
Nu är det kanske inte den stackars tjejen som sitter i telefon som gjort fel men hon får ju ta "shiten". Hon sa att jag kunde slänga inbetalningskortet och inte skulle bli besvärad mer eftersom hon inte kunde hitta mig någonstans i deras register.
Man kan ju undra hur och vem som skickar ut detta.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 18:53   #35
monikaw monikaw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 351
Jag får titt som tätt samtal från dem att de vill att jag ska bli prenumerant hos dem igen men när jag läser om alla problem här så känns det väldigt skönt att jag inte nappat på något av deras erbjudanden igen. Prenumererade i över tio år men sen fick det vara bra.
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 18:57   #36
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
De ringer mig också, rätt ofta faktiskt. Jag har tackat nej till att prenumerera men kan mycket väl tänka mig att köpa lösnummer ibland.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 20:40   #37
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Jag har tydligen samma problem som flera andra....har fått stickmagasinet, som jag avbeställde med nummer 10 av Allt om Handarbete, tillsammans med en räkning på 474 kronor..som till råga på allt skall vara betald senast den 17 november....(tidningen kom den 11 november)
Har provat deras hem sida men kommer inte in varken på symagasinet eller på stickmagasinet.....Hur kan en så pass "stor" tidning inte ha bättre kundtjänst kan man undra.
Hur gör man? Skickar tidningen i retur?
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 10:44   #38
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Angry Dags att bojkotta?

Usch så trist att en så pass stor tidning som Allt om handarbete tar så dåligt hand om sina läsare! Det är ju under all kritik att man inte ska kunna komma i kontakt ordentligt med dem och att skicka en räkning med så kort varsel, som solingnes skrev, är ju uselt. De måste ha stora problem med sin administration... Eftersom tidningen är dansk så hade det varit intressant att få reda på om de har samma problem i Danmark eller om detta är något som har att göra med att tidningen översätts och kanske har en för liten redaktion i Sverige?

Bortsett från detta, efter två nummer med det nya "Sömnadstidningen" är jag allt annat än nöjd med innehållet. Vad det gäller "förnyelse" ser jag inga direkta förbättringar. Tidningen känns bara tunn! Det nya att man dessutom ska passa ihop mönsterpappren innan man ritar av tycker jag är helt vansinnigt. Jag skulle sy klänningen/tunikan i senaste numret (11/09) och fick först passa ihop mönsterpappren så att jag kunde rita av dem korrekt och sedan dessutom förlänga mönstret på frihand 25 cm! Förstår inte varför de helt enkelt inte kunde göra mönsterarken större. Burda har ju lyckats med detta i massor av år, så hur svårt kan det vara? När tiden är knapp för att ens hinna sy, vill man ju inte behöva lägga en massa tid på att rita av mönstret.

De har länge haft en annonsdel längst bak i tidningen med deras varor, men som åtminstone jag oftast struntat helt i eftersom jag oftast sytt av mina egna tyger. Men nu känns det som det blivit ännu mer fokus på det de säljer, med reklam direkt under mönsterbilderna. Är tidningen numera bara ett sätt att marknadsföra deras tyg och garn? De lockar dessutom med att som prenumerant får man 3(!)% rabatt i Shop Handarbete. Känns ju som ett skämt bara det.

När min prenumeration går ut kommer jag inte förnya den om inget drastiskt händer! Kanske om fler gjorde det samma att de äntligen skulle förstå? Utan läsare, ingen tiding!
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 10:56   #39
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Hittade denna från en äldre tidning. Kanske går att använda istället för mail.

http://www.alltomhandarbete.se/postlåda
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 15:21   #40
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har sagt upp min prenumeration, blir så jävla förbannad på att inte kunna maila dem, försökte ringa dem men det var bara upptaget eller vem har tid och råd att sitta i telefonkö (mobiltelefon) hur länge som helst mellan kl.10 och 14.Jag bojkottar dem.....
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 21:27   #41
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Thumbs down

Citat:
AnnLindahl skrev: Visa inlägg
Jag har sagt upp min prenumeration, blir så jävla förbannad på att inte kunna maila dem, försökte ringa dem men det var bara upptaget eller vem har tid och råd att sitta i telefonkö (mobiltelefon) hur länge som helst mellan kl.10 och 14.Jag bojkottar dem.....
Kom du in på sidan för uppsägning av "Sömnadsmagasinet"? Jag försökte men det var stört omöjligt, däremot gick det att logga in på sidan för "Stickmagasin", där sade jag upp min prenumeration på den tidningen. Upptäckte också att det är olika pren.nr på tidningarna.Men, som jag brukar säga, "varför göra något enkelt när man kan krångla till det". Det är banne mej skandalöst av de som sköter tidningen att agera som de gör.
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 18:03   #42
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
I måndags ringde jag dem ang att ja inte fått nr 11 av sömnadsmagasinet. En trevlig dam lovade att skicka det saknade numret och bekräftade även via mail!

Idag låg ett kuvert i hallen innehållande stickmagasinet! jag blir så trött!

Jag har mailat tillbaka till henne nu ikväll. Suck
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 19:38   #43
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Man sitter ju här och gläds åt att man sa av tidningen precis innan de gjorde om den !!!! Usch så tråkigt för er.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 20:18   #44
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Jag har under närmare en vecka försökt komma fram på telefon för att reda ut varför jag fått stickmagasinet och med följande räkning på ett helårsabonnemang....
Idag kom jag fram!!
Fick till svar att det varit ovanligt mycket samtal pga att det tydligen blivit mycket felleveranser....avbokningen av endera tidningen har visst inte funkat....
Men nåt svar på varför det inte går att kontakta via mail fick jag inte, bara att det inte brukar vara sånt tryck på telefon...
Jag skall ge dom en chans till och se om Sömnads magasinet blir bättre, annars säger jag upp min prenumeration.
(Puh....vad skönt att kunna skriva av sig lite frustration.....)
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 21:16   #45
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Jag har fått stickmagasinet i förra veckan fast jag har sagt ifrån att jag inte skulle ha den. jag har retunerat den med en kostnad på 44 kr Sista tidningen kändes som ett skämt Skitdälig. Känner mej faktisk lite lurad eftersom jag har en prenumerationoch Den var tunn som ett löv och visst fanns det mönster i den men men...........
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons