Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-09-07, 08:13   #46
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag har massor av saker igång samtidigt (det är ju mitt jobb,egen företagare):
1 rosa klänning i lack med tillhörande fascinator
Ändringar på en svart basker i lack,den blev lite för mjuk och måste styvas till
1 t-shirt och ett par byxor i blöjbarnsstorlek i lack
Allt detta skall helst vara klart på söndag

Sedan har jag ändringar på en kjol och en klänning liggande samt att jag behöver rita mönster till min nästa kollektion.

På fritiden syr jag på min 1700-tals garderob, just nu står en ny korsett på schemat och jag har ett "långtidsprojekt" i form av en stor handbroderad schal i vitt linne.

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 06:53   #47
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
En klurig väska

Jag har en liten pc en sådan där minipc som jag asar omkring på ganska ofta. och sen behöver man ju ha en väska med allt annat. Så jag satte i gång och klura. Inte helt lätt när man aldrig sytt en väska förut.

Ett Marimekko tyg blev mitt offer. Sen sattes det igång med ett fasligt mätande och funderande. Den måste ju vara vadderad för att datorn ska vara skyddad och fodrad med lite velour tänkte jag. Ett fack för datorn och en del där jag har det där andra, börs,penna, läppgland, kredit kort osv.
Väskan får inte vara större än datorn... inte mycket tjockare än datorn heller...
hur ska man sy ihop det och hur få in det i maskinen...
många saker att grubbla på och eftersom jag inte varit smart och frågat väsksömmar gurusarna innan så blir det väl en hel del sprättande vilket man inte vill göra i ett tyg som kostar massor... dumt val det med... hmm borde testat med annat först..

ska se om jag kan visa upp den i mitt knapra galleri eller om jag lägger upp det där man visar upp sina missfoster!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 08:44   #48
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
sytt två väskor till vinbox

Har sytt två vinväskor till vinboxar, om ni tittar in i min blogg så ser ni dem där.
http://anno1896.blogspot.com/
skojade till de med att sätta in passade musik.
Kolla videon där vilken stil han har .
ser faktiskt lite roligt ut dansen, tycker jag iaf
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 12:25   #49
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Har precis avslutat en klänning som jag ska ha på ett bröllop senare i höst. Nu ska jag sätta igång med kappan som jag ska ha till. Jag samlar kraft för att rita mönstret. Det är det tråkigaste jag vet.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 12:58   #50
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
På min provdocka hänger en (sommar)blus som saknar knapphål och knappar...

Vi renoverar köket och jag hinner inte vara i syrummet just nu. Längtar.

I mitt huvud har jag en höst/vinterkappa-idé...men jag kanske inte hinner innan det blir kallt, jag ska spackla väggar och tak och tapetsera och allt möjligt annat! Men det är ju lite kreativt iaf! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-11, 21:58   #51
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
jag håller på med en tävlings dress till min dotter som ska börja tävla i konståkning (inspererad av Elvis)
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 09:58   #52
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
Håller just nu på med:
en trikåklänning till min 3,5-åring (en vecka i Turkiet hägrar)
ett amningsnattlinne
ett bebisset med byxa och omlottröja (har legat tillklippt länge...)
en goseelefant i brun velour (har bara kvar att brodera ögon)
en återbruksbonad (började på den på en workshop i juli, blir inte så snygg men kul att göra)

I huvet finns fler projekt (ungefär en tiondel brukar förverkligas....)Det gäller att ha många projekt igång så finns det alltid något litet moment att göra när man egentligen är för trött för att göra något större. Men man får som sagt inte ha för stora ambitioner eller deadlines när något måste vara färdigt - huvudsaken är att det är roligt att hålla på. Jag har kommit till den viktiga insikten att det är helt ok att avsluta ett UFO genom att slänga bort eller klippa sönder och lägga tillbaka i tyglådan.
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 11:41   #53
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Nu har jag en lugn period, har för första gången på länge sytt en klänning till mig själv med tillhörande väska. Fixat lite småjobb som legat ett tag. Nu broderar jag en golfhandduk till gubbens nya golfväska och sedan ska jag brodera lite på en t-shirt till mig som fått fläckar. Jag ska lägga upp ett t-shirts till mig som legat länge har också planer att sy ett par leggings till mig och några träningsbyxor till mig, min gympakompis och äldsta dottern. Yngsta barnbarnet vill ha 6 st lolitaklänningar till så hon har en för varje dag. Men första ska jag ha semester i morgon far vi på kryssning till Riga och på lördag en vecka till Tunisien så vi får se vad jag hinner innan och vad som blir kvar till efter semestern.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 13:01   #54
smurfen50 smurfen50 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
Babytäcke

Håller på o sy ett babytäcke med Nalle Puh tyg som framsida där jag syr i konturerna på Nalle, har vadd under så det blir "upphöjt" mönster o vadden blir ju fastsydd med på de viset. Som baksidan ska jag sy dit brodyr tyg. Bild kommer
smurfen50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 17:00   #55
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Vilken aktivitet och vilken bredd i skaparglädjen den här tråden visar upp!
Jag håller på med de sista knapparna i en vändsydd linnekappa som jag förhoppningsvis ska kunna ha innan hösten blir allt för ruggig. Ena sidan är oblekt/natur med applikationer och den andra är två olika lila tyg (det jag hade tänkt mig räckte inte riktigt till). Jag hade ett mönster men hittade på detaljer allt efter som och inser att kappan hade blivit dels snyggare och dels färdig snabbare om jag gjort allt i rätt ordning. Men man lär sig alltid något på att klanta till det.
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-14, 13:38   #56
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag har massor av idéer på planeringsstadiet.Bl a en tunn, sval kimonoliknande morgonrock(får spader och värmeslag i min frotté dito.)

Men för närvarande är det "musketörsdräkter" á la Barbie som jag syr till ett barnbarn och hennes kompis(ar).
Det skall vara en kort klänning med puffärm och en mantel som kan omvandlas till kjol med kardborreknäppning.

Materialet är rosa och lila krossad velour 5-metersklipp för 75 kr från Jysk.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 07:18   #57
AnnicaW AnnicaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
Jag håller på att sy en sommarklänning från "Allt om handarbete" nr 7-10. Hoppas den blir bra. Lägger ut den på bildsidan när jag
är klar.
Sedan finns det alltid lite stickning och broderier som ligger och väntar på att jag ska fortsätta med det.
Har även två par byxor som är påbörjade och borde bli klara.
AnnicaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 06:44   #58
Evasleva Evasleva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 9
Citat:
smultron11 skrev: Visa inlägg
Just nu håller jag på med nallekläder.
Och brodera på min julgransmatta som skulle varit färdig förra året men bättre sent än aldrig. Det kommer en bild när den är klar.
När nallekläderna är färdiga ska jag sy prinsesskläder till min dotters docka. Det kommer och bli alla Disney prinsessorna. Senare i framtiden kommer det även att bli prinsesskläder till hennes Barbie.

Vad syr ni för något just nu??
Skriv och berätta.

Therese
Haha, det påminde mig om att jag bör fålla det röda linnetyg som jag färgade för flera år sedan och var menad som julduk Det är kanske dags att ta tag i det nu så den blir klar till den här julen!
Evasleva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 07:19   #59
smurfen50 smurfen50 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
Nalle Puh täcke

Nu är babytäcket klart :-) Först när mamman hämtat det slog det mig att jag glömt fotografera det . Ska be om ett foto o lägga in här när det kommit till användning. Så slarvig jag är
smurfen50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 18:12   #60
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
3 kjolar till mig själv - hoppas de blir klara någon gång.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons