Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-10-02, 15:26   #1
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Uppdateringen av forumet

Här kan du framföra synpunkter på den nya designen och ställa frågor om det är något oklart!
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 15:42   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Hallå. Det nya utseendet känns mycket ovant men jag gissar att man vänjer sig.
Det jag däremot ifrågasätter är varför FAQ är på engelska?
Ett stort + är att man nu tydligen kan bifoga olika filformat till inlägget.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 15:57   #3
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Ja utseendeförändringar är alltid jobbiga när man är inarbetad på ett visst sätt. Men ge det någon dag och känn efter - vi kan alltid justera utseende och funktioner till viss del senare.

Den stora nyheten är nog de menyer som tillkommit, och till viss del ersätter länkar som fanns på olika ställen.

För att prenumerera på ett ämne mm så finns dessa funktioner nu i menyn "Ämnesverktyg"

Sökfunktionen har fått en snabbsökning direkt via menyn, och det finns även de praktiska "Sök i detta forum" och "Sök i detta ämne"

Prenumerationer mm hanteras via "Kontrollpanel" (kanske vi byter namn på denna)
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 17:07   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Nåt är knas

Nu måste man logga in två gånger???
Sen kan man inte gå direkt på medlemsprofil i senast inlägg.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 17:18   #5
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Jag håller på att fixa med länknngen till medlem och lite sådant, fortsätter under kvällen.

Ang inloggning så skall det inte behövas - möjligen kan det bli så under en kortare tid. Om du loggar ut och stänger webbläsaren, för att sedan logga in igen - hjälpte det?
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 17:23   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det går att logga in via den gamla oranga sidan men när jag gör det på den här nya vita så länkas den till den oranga och jag får logga in igen.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:25   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Tror jag gillar nya looken...

Men... Jag har markerat alla forum som lästa och de blir "grå". Så långt allt väl... Men när det kommer nya inlägg borde de väl bli "svarta"? Det blir de inte för mig. (FF 3.0.3)

Tillägg: Ikonen ändras i alla fall. Kanske det där med grått och svart inte alls är tänkt som jag tänker... Är nog bara en vanesak...

Senast redigerad av Sotis den 2008-10-02 klockan 18:27.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:34   #8
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Nu måste man logga in två gånger???
Sen kan man inte gå direkt på medlemsprofil i senast inlägg.
Jag fick logga in i det nya utseendet, men sedan har den "kommit ihåg" mig och jag har inte behövt logga in igen.
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:37   #9
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Question

Utseendet har jag ingen synpunkt på som sådan, det var fint innan och det är fint nu.

Däremot finns en lucka i fuunktionen. Kanske bara är jag som får de här problemen?

Jag använder firefox och jag accepterar cookies, men hur jag än gör kan jag inte bli inloggad. Jag är av den åsikten att man inte ska behöva växla mellan två olikia browsers för att _en_ sida inte fungerar som den ska. Jag funderar på vart problemet uppstår? Är det fler firefox-användare som upplever det här?

I övrigt har jag till fullo inte kikat på forumets nya funktioner än, men det låter som toppenuppdateringar, tummen upp för det.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:42   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har också firefox. Jag har tillägget NoScript eller vad det nu heter. Jag var tvungen att stänga av den (tillåta script globalt) för att kunna logga in. Men när jag väl loggat in så kan jag ha NoScript på normalläge. (för mig: bara tillåta script från sysidan)

Med Firefox är det ofta så att folk har olika tillägg som hjälper att skydda datorn eller underlätta användning, men ibland gör tilläggen så att sidor inte visas ordentligt.

EDIT:
mer om noscript:
Det låter dig blockera skript på sajter. Skripter brukar normalt köras automatiskt och det är inte alltid det är snälla skripter, vissa spårar dig, samlar info om dig, visar reklam, eller kör tvivelaktiga program. Jag brukar generellt sätta det så att bara skripter från samma domän som den sajt jag är inne på tillåts. Jag måste göra det varje gång jag besöker en ny domän, men jag har sett fördel hittills. Mycket mindre spionfiler!

Senast redigerad av ichigo den 2008-10-02 klockan 18:45.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:43   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
deliana skrev: Visa inlägg
Utseendet har jag ingen synpunkt på som sådan, det var fint innan och det är fint nu.

Däremot finns en lucka i fuunktionen. Kanske bara är jag som får de här problemen?

Jag använder firefox och jag accepterar cookies, men hur jag än gör kan jag inte bli inloggad. Jag är av den åsikten att man inte ska behöva växla mellan två olikia browsers för att _en_ sida inte fungerar som den ska. Jag funderar på vart problemet uppstår? Är det fler firefox-användare som upplever det här?

I övrigt har jag till fullo inte kikat på forumets nya funktioner än, men det låter som toppenuppdateringar, tummen upp för det.
Jag har Firefox och hade problem att logga in. Men nu fungerar det för mig också.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:47   #12
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Och ja jag glömde säga.. Jag är mycket ovan vid utseendet och tycker till och med den gamla är finare, men det kanske är vanesak, haha. Jag är en sådan som har mycket svårt för förändringar och tar lång tid på mig att vänja mig. Men det är jag det. (alla människor är olika)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:50   #13
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Har även jag svårt att orientera mig men det kanske ger sig med tid.

En sak jag tycker var trevlig var det här
Välkommen Delfintua.
Du var här senast: Idag klockan 17:26

Nu vet man vad man gör om dagarna
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 18:51   #14
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har firefox och kom in på en gång på den nya sidan. inga problem. Ska bara försöka lära mig det nya här och att hitta. En del saker känns faktiskt lättare på en gång. Andra tar det nog lite längre tid med. Annars tycker jag att sidan blivit jättebra.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 19:03   #15
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Gillar det nya utseendet men har problem att se i dom olika forumen om det kommit några nya inlägg sen förra gången. Missar jag något??
MAn måste förnya sig så det är bara att vänja sig men det gamla var lite färggladare!!

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
forumet

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons