Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-03-27, 17:28   #1
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Pfaff Ambition Line 1,0

Hej!!!
Jag funderar på att köpa en ny symaskin. Den jag gillar efter vad jag läst är, Pfaff Ambition Line 1,0. Är det någon här som har erfarenhet av den?

Sen vill jag fråga om er erfarenhet av att köpa maskin på nätet kontra köpa i hembutik. Vad är bäst?

Tack på förhand!!!
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 07:13   #2
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Smile

Beställde maskinen sent på onsdag kväll och hoppas nu att påsken snabbt sveper förbi. Maskinen lär väl komma någon dag nästa vecka. Beställde från symaskinsexperten.

Hoppas nu jag valt rätt.
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 08:18   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det är alltid bäst att köpa i butik, där kan man prosy maskinen innan man väljer. Och får råd vad som passar en. Dessutom får man utbildning på maskinen och support. Maskinen brukar vara lite dyrare i butik, men är man ovan vid den tyoen av maskin är utbilningen guld värd och sparar en massa bekymmer. Och gör att man kommer igång direkt att sy.

När det gäller att köpa symaskin ta god tid på dig, provy många besök flera butiker, kolla olika märken och sov helt minst en natt på beslutet. Är du lika kär och har drömt om maskinen på natten har dutroligtvis hittat rätt.
Det är en livkramat du är ute efter och ni ska trivas ihop. Olika symaskiner har olika personkemi och det gäller att hitta det som passar just dig.
Ni ha ha mycket kul ihop och ni ska trivas med varandra och kul under många år.
Låt det svida i plånboken om det behövs. Det är bättre att vänta och spara än att köpa en billig kompromiss, eller till och med ta en del av maskinen på avbetalning.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 14:55   #4
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Det finns en sak som är bättre med att köpa på nätet 14-dagars ångerrätt!
Tycker man inte om maskinen eller den beter sig felaktigt ner med den i lådan snabbt som ögat och skicka tillbaka den. Du behöver inte förklara dig överhuvudtaget om man inte vill du behöver bara säga att du skickar tillbaka den de kommer förstås att försöka få titta på den men var stenhård med att du inte vill ha den du har lagen på din sida. Om du vill beställer du sedan en ny maskin eller kanske en annan maskin . Man kan ju pröva att gå in med en köpt maskin till en handlare och säga jag vill ha en ny maskin det är mycket sällan att det går. Ät något fel då ska de först ta in den prova och se vad de kan göra ju dyrare maskin ju svårare är det.
Sedan ska det diskuteras vad man använder för tråd, egna kunskaper, gör man verkligen rätt? Jag skulle köpa via nätet med det jag vet idag.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 17:18   #5
enra enra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 18
Jag har köpt alla mina maskiner via nätet och aldrig blivit missnöjd eller haft några problem med någon av säljarna. Själv tycker jag om Pfaff´s symaskiner och har några olika själv. Så lycka till med alla dina kommande syprojekt.
enra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 08:49   #6
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Thumbs up

Igår var jag och hämtade min efterlängtade maskin, packade upp och upptäcker att jag fått fel maskin. Ringer upp företaget och berättar det inträffade. Får till svar.

Grattis! Jag tyckte du skulle ha den sen fick du vänta hela påsken på den. Han kom ihåg mitt efternamn då jag ringde och rådfrågade i förra veckan.

Nu är jag en chockad men lycklig ägare till en 1,5 istället.
Tack Symaskinsexperten!

Hade en väninna hem igår och kollade in den. Blev sugen på en. Idag kommer det hem en till väninna, skulle inte förvåna mig om det blir samma reaktion. Tror det företaget kan få två till kunder inom snar framtid.
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 11:57   #7
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Vilken solskenshistoria har aldrig hört att någon skickat en dyrare maskin, härligt Symaskinsexperten!
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-20, 15:19   #8
honeybaby11 honeybaby11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 2
Post

Får man lov att fråga hur du trivs med din maskin? Jag är nämligen också sugen på en ambition 1.0
honeybaby11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 23:41   #9
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Thumbs up Stormtrivs

Kan berätta att jag stormtrivs med min symaskin. Den har allt som jag velat ha i en symaskin. Fick ju utan extra kostnad en 1,5. Kan verkligen rekommendera den. Finns en del filmer på youtube om du är fundersam på vilken du ska skaffa.

Har inte hittat något negativt än. I sommar ska jag åka på kurs i lappteknik, så jag har verkligen fått ökat intresse och vill vidga mina vyer. Kan säga att maskinen fått mig mer nyfiken på annat än jag sytt förut.
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 21:17   #10
honeybaby11 honeybaby11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 2
Thumbs up

Det slutade faktiskt med att jag köpte 1.0 när vi hälsade på svärmor. Kan inte annat än älska den hittills
honeybaby11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 16:26   #11
LisaR_74 LisaR_74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 22
Smile

Grattis till ett bra val! :-)
LisaR_74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons