Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-15, 13:40   #1
xlin xlin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 27
Hur förvara alla sygrejer?

Jag blir galen på att hålla reda på alla trådar, nålar, knappar, saxar, applikationer osv.
Har inget fast sybord utan sitter vid köksbordet. Tygerna har jag i kartonger .
Med en tvååring och två katter som tycker att trådrullar är till för att rullas ut, så behöver jag nån bra förvaring för allt smått och vasst, som går att stänga ordentligt.

Har ni nåt bra tips?
Jag har sett några lådor på bla Panduro men de har ju inga som helst fack i sig och jag behöver ju får ordning så inte undertrådsspolar rullar upp sig i röran.

Man kanske kan sy ett förstås....fast jag behöver nog lite tips och idéer på hur den skulle kunna se ut.
xlin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 13:52   #2
snowfrog snowfrog är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 40
Jag har en sådan här till alla småsaker. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40107872

Just undertrådsspolarna förvarade jag innan i små ziplock-påsar, men numera har jag speciella askar för dom, inköpta på Syfestivalen.
snowfrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 13:54   #3
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Gå in bland gubbarnas avdelningar på t.ex. Clas Olsson, Jula och såna affärer.

Boxar och skåp för skruv och spik är toppen (jag har ett sortimentsskåp från Jula), bland fiskeutrustning finns också en hel del nyttigheter.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 16:05   #4
monikaw monikaw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 351
Jag har en sylåda som jag fått i present, tror den är från Lidl. Tidigare hade jag en verktygslåda från clas ohlson. Jag har även en förvaring som har en krok upptil och sedan är det fullt med genomskinliga plastfickor på framsidan som jag förvarar bl a förvarar spetsar och band i.

Tyger har jag i byrålådor, bokhylla och garderober.
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 16:39   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har sortimentbyrå som gubbarna har för sina skruvar. De är jättebra! Ikea moppebyrå men de har ju ny namn nu, som jag inte vet, för de lite större sakerna. Skenor under bordet för att kunna ha låda här och där ungefär som byrå men bara en grund låda. Hyllor med matchande lådor för tyger, garn, och allt möjligt. Ha gärna djup hylla, de för böcker runt 30 cm är ofta för grunda. Jag fick bygga mina hyllor själv pga att jag var kräsen med stil, men det finns djupa IVAR hyllor från ikea t.ex.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 20:34   #6
xlin xlin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 27
Tack för era svar, jag tror jag ska ta en tur till Biltema imorrn och köpa lite lådor för skruvar
xlin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 16:20   #7
svirr svirr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 147
Citat:
xlin skrev: Visa inlägg
Tack för era svar, jag tror jag ska ta en tur till Biltema imorrn och köpa lite lådor för skruvar
Jag har också "skruvlåda", från Jernia. Har börjat med att lägga undertrådsspolen tillsammans med trådrullen, och inte liknande trådfärger i samma fack, då vet jag att det är rätt undertråd till. Jag har rätt många spolar, så än har de inte tagit slut... :-)
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons