Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-09-25, 21:50   #511
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Hej!
Nu idag har jag sytt på de tre blockne jag har här. Så jag hoppas att kunna gå iväg och skicka dem i morgon.. De regnar som attan och ja.. Jag har ju varken bil eller körkort så då får man gå!
Men jag tror nog jag ska kunna komma iväg en sväng i morgon!

/Emma
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-26, 12:21   #512
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
GympaEmma, det låter jätte bra! Du har verkligen jobbat på. Då blir det två olika kuvert. Posta när du verkligen har fått iväg de. Tack!

Elisabeth, hur går det för dig?

Hälsningar till alla
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:44   #513
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej! Hej! Idag kom mitt underbara block hem! Det är sååååå fint. Tack alla som var med och sydde o dekorerade på det. Bild finns i mitt Crazy Quilt album.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 18:06   #514
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Jag har helt glömt att skriva att dem är skickade.. Men nu har jag dragit mitt strå hela vägen! Tack allihopa
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 11:39   #515
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
Hej alla!
Jag blev så glad när mitt block kom i torsdags (30/9) att jag glömde totalt att skriva in de. Nu är det hemma och tack alla som har sytt på det.

Jag har sytt färdigt på de andra blocket som kom den 30'e, kickelina's de ska postas i morgon. så tror jag att alla ska ha fått sina när det kommer fram.

Annika
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 12:03   #516
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag försöker hinna brodera trotts att tiden absolut inte finns nu för mig. Jag hade inte heller räknat med att det skulle ta sådan otroligt lång tid för blocken att vandra runt i skaparringen men nu gjorde det så och jag sitter här med stressymtom över ett CCRRblock som ska bli färdigt. Huja huja.
Om jag fick välja så satt jag inne och pysslade. Men nu får jag inte det för kåken ska ha vintertäcket på sig innan det blir kallt. Suck suck
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 00:20   #517
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Hej Elisabeth!
Det gör inget om du hoppar över att brodera något på mitt block!
Du har ju ditt hus att tänka på nu, det kanske räcker? Det är ju en himla massa jobb!
Jag måste erkänna att jag nu längtar efter mitt block, och tänker varje dag hur länge det tar tills det kommer HEM till mig! Jag räknar inte broderierna, utan är nöjd om det kommer fram.

Om du vill, så får du alltså gärna skicka det direkt till Pysseltant
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 13:58   #518
Villsy Villsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 63
Tack ALLA igen för broderierna på mitt block! Nu har jag lagt upp bilder på det i mitt album.
Ha de gott!
Villsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 21:03   #519
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
Hejsan!
postis har hämtat det sista blocket från mig idag, hoppas det kommer fram i morgon som det ska.
Annika
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 17:21   #520
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Hej
Idag kom mitt block äntligen hem till mig. Det är så otroligt fint. Stort tack till alla som sytt på mitt block , ni har gjort fantastiskt fina broderier och dekorationer. Och ett stort tack till Rae för all tid och erergi du lagt ner på den här Round Robin. Tack för att du inte gav dig så att vi fick tillbaka våra block. Det här har varit jätteroligt och jag hoppas att det kommer fler tillfällen när jag kan vara med.
Lägger upp en bild lite senare i kväll.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 18:30   #521
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Ja, nu är det bara Syofta:s block som ska hitta hem, och jag vet ElisabethS jobbar på den så fort hon får tid. Sedan kommer den till dig, Pysseltant innan den åker hem.

Denna RR har tågit längre an plannerat, men det verkar som alla är nöjda med sina block när de har kommit hem. Jag hoppas det i alla fall. Jag tycker det är kul att se bilderna på "förre" och "efter"...vilken skillnad det blir när alla har lagt till sina stygn.

Trevlig kväll på er alla
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 01:05   #522
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Syofta skrev: Visa inlägg
Hej Elisabeth!
Det gör inget om du hoppar över att brodera något på mitt block!
Du har ju ditt hus att tänka på nu, det kanske räcker? Det är ju en himla massa jobb!
Jag måste erkänna att jag nu längtar efter mitt block, och tänker varje dag hur länge det tar tills det kommer HEM till mig! Jag räknar inte broderierna, utan är nöjd om det kommer fram.

Om du vill, så får du alltså gärna skicka det direkt till Pysseltant
Hej!
Jag vet hur det känns. Man vill ha sitt block nu. Helst förra månaden
Jag har redan börjat brodera men har häcken full så jag hinner inte med mig själv längre känns det.
Men det blir nog klart i morgon så Ingrid får det troligtvis innan helgen, eller i varjefall i början på nästa vecka. vill inte gärna riva upp det jag hunnit brodera.

Synd att det har tagit en så förskräckligt lång tid med den här swapen. Men blocken är så fina och mitt blev bäst tycker jag Efter ditt, eller var det pysseltants, eller Rae´s??? Alla 11 blocken blev kanonfina.
Det går inte att säga vilken som blev bäst. Önskar bara att jag hade kunnat få säga att det var mina allihopa
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 10:34   #523
zickzack zickzack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 97
på sätt och vis så är de ju gemensamma.:-)

Skulle vara roligt att se alla färdiga block samlade på ett ställe bara.
zickzack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 10:55   #524
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Lightbulb

Ja, ja har frågat ett par gånger i olika forum, men inte fått nått besked om hur vi ska göra när det gäller gemensamt album. Men, jag har tänkt att om alla vill så kan jag lägga en gemensam album hos "mig". Jag har provat och det går för mig att kopiera bilder ifrån era album och ladda ner i ett gemensamt hos mig. (jag provade med din bild, Kickelina men har ej "publicerat" albumet.)
Tycker ni att det är OK att jag göra detta, vill jag gärna har era tillstånd att publicera bilderna där. Vad säger ni?
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 12:49   #525
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Det är en bra idé, Rae! Att ha ett album hos dig bara för denna CQRR.

Det blir ett väldigt bläddrande nu när man vill titta på många block.

Jag vill att det ska stå "Syoftas block" för bilden på mitt.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons