Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-17, 11:16   #1
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Unhappy Jag saknar dig, kom hem!

Jag har min kombinerade sy och broderimaskin inne på service och lite reparation, den automatiska nålträdningen fungerar inte.

Jag har en Brother innovis 4000D, som jag använder ganska flitigt men har haft lite idétorka på sistone, men nu när den är inlämnad så har jag massor av idéer. Och kommer på mig med att tänka att jag kan ju sy det eller brodera det men kommer då på att det är tomt i syrummet. Hoppas lusten är lika stor när jag får hem den igen.

Jag hade mycket problem med min maskin nästan hela första året och kände mig lite lurad då jag köpt den begagnad, den stannade efter en stund i varje broderi och stod sedan stilla allt mellan sekunder och minuter innan den gröna lampan tändes och man kunde sy vidare. Samma sak när det gällde vanlig sömnad.

Men varje gång jag lämnade in den så gick den som en klocka hos handlaren, vilket jag kunde se med egna ögon.

Så i våras la vi om från kabel-TV till paranbol, och problemen upphörde direkt och nu stannar den aldrig, jag hade en liten TV sidanom maskinen som tydligen störde ut denna, kan ju vara bra att veta om någon annan har samma problem.

Det blev ett långt inlägg, men jag har ju inget att sy på.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 15:19   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Min kombinerande broderimaskin och symaskin har också varit sjuk. Den var hos doktorn en hel månad innan den blev frisk och kom hem igen. Vad jag längtade. Jag mådde dåligt av saknaden. Det var så mycket jag ville sy och brodera. Man är ju en halv människa utan sin symaskin. Mu är den hemma igen sedan ett par veckor. Nu går den tyskt och fint. Och jag är jättelycklig att ha min bästa vän hemma och frisk igen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons