Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-04-20, 19:57   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
Dyrt att vara med på marknad?

Hej
i slutet av maj pågår en marknad utanför Vaxholm. Platsen är vacker belägen invid ett slott och jag tror garanterat att skrot och skräp inte saluförs där. Två dagar och hyra av bord kostar 1500 kr. Det betyder att jag måste sälja 20 st av mina alster ā 75 kr för att täcka kostanden. Det skulle vara himla kul, men är tveksam till priset...
Jag har så många hättor som jag sytt nu och svårt att finna forum för att sälja dem. Hur gör ni som säljare?
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 21:27   #2
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Det är alltid svårt att veta iförväg om ngt blir sålt...

Jag stod på julmarknad i vårt lilla samhälle och tack vare sonen, som stod med o sålde bakverk, fick vi ihop till bordshyran på 100kr.

Troligen bor jag i fel ända av landet!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 22:49   #3
Pysslig Pysslig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 3
Klart det kan ju vara svårt. Har bara varit på 1 marknad/mässa här i Pajala tidigare, kostade 400 kr för mig, 100 kr per meter. En lördag o söndag var det, jag fick ihop hyfsat mer än platspriset. Nu har jag sökt plats till den stora sommarmarknaden som är här, kostar 550 kr per 3 m. Men dock osäker om jag blir tilldelad plats. Lite svårt att förutspå hur mykcet man kommer o sälja, så olika det där. Finns det kanske andra marknader som är billigare du kunde stå på?

Citat:
LillaHon skrev: Visa inlägg
Hej
i slutet av maj pågår en marknad utanför Vaxholm. Platsen är vacker belägen invid ett slott och jag tror garanterat att skrot och skräp inte saluförs där. Två dagar och hyra av bord kostar 1500 kr. Det betyder att jag måste sälja 20 st av mina alster ā 75 kr för att täcka kostanden. Det skulle vara himla kul, men är tveksam till priset...
Jag har så många hättor som jag sytt nu och svårt att finna forum för att sälja dem. Hur gör ni som säljare?
Pysslig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 23:19   #4
HumloroVioler HumloroVioler är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 10
Smile Dela bord!

Kanske kan du dela hyra med någon som känner likadant som du? Så får du också sällskap under dagen om affärerna inte går så lysande.

Har själv funderat på http://www.stockholmweekendmarket.se/ och då att dela bord med någon dels för priset och för sällskapet.
HumloroVioler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 08:10   #5
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
HumloroVioler! Hej
Det ser ju jätte intressant ut! Jag ska läsa mer på sidan du rekommenderar!
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-25, 09:52   #6
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
Citat:
HumloroVioler skrev: Visa inlägg
Kanske kan du dela hyra med någon som känner likadant som du? Så får du också sällskap under dagen om affärerna inte går så lysande.

Har själv funderat på http://www.stockholmweekendmarket.se/ och då att dela bord med någon dels för priset och för sällskapet.
Hej igen,är du intresserad av att dela bord? Det var lite dyrt att stå själv...
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-25, 18:15   #7
rask rask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 8
ā la London - Göteborgs designmarknad

Hej,

Är med och arrangerar ā la London - Göteborgs designmarknad som hade premiär igår. Och det blev helt klart en succé! Mycket folk och nöjda försäljare Vi kommer att köra igen framöver och jobbar just nu på att få till en utomhusmarknad i centrala stan i slutet av sommaren. Bordpriserna kommer att vara rimliga, vi tog 300kr nu sist, och får ser vad det landar på nästa gång. Vi söker duktiga oetablerade designers och kreatörer som letar efter en plats att sälja sina saker.
rask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-25, 18:22   #8
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
Låter suveränt. men tyvärr bor jag i Sthlm...vet ngt på gång där?
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 13:39   #9
carinabeatrice carinabeatrice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 17
jag är också lite sugen på marknaden som HumloroVioler nämner, nån som varit där?
Nån som vill dela?? (jag gör vuxenklänningar)

LillaHon, har du kollat basar under?
carinabeatrice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 21:15   #10
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
basar under? nej vad är det?

Får fortsätta jaga, i värsta fall blir det Täby Loppis - det är en vanlig bakluckeloppis, man ställer upp med sin bil och ett eget bord. betalar 100 kr för en hel lördag eller söndag. Men det känns inte som rätt forum
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 23:20   #11
rask rask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 8
Citat:
LillaHon skrev: Visa inlägg
Låter suveränt. men tyvärr bor jag i Sthlm...vet ngt på gång där?
Har följt Stockholm Weekend Market då det drog igång sin marknad i samma veva som vi drog igång vår och sett att de successivt har sänkt sina (över)priset. Från första början kostade det 900 kr+bord att stå. Därefter stort bord 900kr, litet bord 500kr. Nu kostar en plats 500kr (med plats för stort bord). Med andra ord har de insett att det tagit ett överpris. Dessutom drog de igång en kampanj ikväll, värva en person och stå gratis själv!

Hoppas att detta ska göra att de får lite snurr på verksamheten. Så nu kanske det är OK att ta chansen att stå där. Vänta ut vädret någon vecka och slå till. Rör det sig mycket folk i området och det dessutom är löning så bör det gå att få igen pengarna ganska fort. Är man två och fyller 3x3 m så blir det rätt billigt också!

/Mattias

ā la London -Göteborgs designmarknad
rask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 21:36   #12
carinabeatrice carinabeatrice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 17
lillaHon: kolla http://basarunder.wordpress.com

tack för tipset mattias! Är man 4st och värvar varann så kan man mao dela på två bord för 125 kr/skalle;-)

Googlade runt lite och besökare verkar besvikna på marknaden, men förhoppningsvis kan den växa
carinabeatrice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-28, 22:22   #13
HumloroVioler HumloroVioler är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 10
Citat:
rino skrev: Visa inlägg
lillaHon: kolla http://basarunder.wordpress.com

tack för tipset mattias! Är man 4st och värvar varann så kan man mao dela på två bord för 125 kr/skalle;-)

Googlade runt lite och besökare verkar besvikna på marknaden, men förhoppningsvis kan den växa
Jag är intresserad! Är vi 4 som delar på två bord då kommer vi ju riktigt billigt undan.
Sedan är det ju alltid kul att vara fler.

Förslag om datum?

HumloroViloler
HumloroVioler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 16:35   #14
rask rask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 8
Smile

Hej,

Vill bara lyfta fram att det är dags för nästa ā la London - Göteborgs designmarknad, denna gång i samarbete med Göteborgs Kulturkalas. Och vi söker just nu duktiga oetablerade designers och kreatörer som vill vara med!

Datumen är den 12/8 och vi kommer att köra en mysig "nattmarknad" mellan 16-23. Marknaden kommer att hållas på Kanaltorget vid Göteborgshjulet, i området kommer det också att finnas en scen och en massa andra aktiviteter. Denna gången kommer det att bli lite dyrare att stå, 600 kr inkl. moms men då ingår bord, eluttag och tak över huvudet för att marknaden ska vara vädersäkrad
rask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 06:53   #15
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
JAG är gärna med i slutet av sommaren!!

Citat:
HumloroVioler skrev: Visa inlägg
Jag är intresserad! Är vi 4 som delar på två bord då kommer vi ju riktigt billigt undan.
Sedan är det ju alltid kul att vara fler.

Förslag om datum?

HumloroViloler
Ska återkomma med datumförslag!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons