Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-12-01, 11:04   #1
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Lightbulb Skinande blank glashäll

Vem har inte liksom jag letat efter det perfekta städmedlet när det gäller glashällen?

Och så står man där med en liten tjusig flaska för ca 60:- som enligt reklamen ska vara så bra, och man skrapar bort de värsta fastbrända resterna med rakbladsskrapan.

Och som vanligt ser spisen inte alls ut som i reklamen, och man får ta i för kung och fosterland och skrubba och skrubba.

Och så hittar man då undermedlet som är billigt 10-12 kr på ICA plus en svamp för glahäll som kostar ungefär detsamma. Man strör rikligt på svampen och blöter med varmt vatten så att det blir som en tjock gegga. Och sedan skrubbar man av spisen, behöver inte ta i. Tvätta efter med en fuktig trasa och torka med hushållspapper.

Och spisen blir som ny! (min spis är 12 år och ser nästan ny ut)

Vad är då detta för undermedel? Jo Mormors gamla hederliga TOMTESKUR, och det går lika bra att använda i duchen.Dessutom är det jättedrygt. Fast jag har köpt hem några burkar, det är inte så lätt att få tag på längre och jag är rädd att det ska ta slut. Alla som jag rekomenderat detta till är helnöjda.

Själv gjorde vi vid vårt badrum för snart 2 år sedan, även där köpte jag olika specialmedel för att få rent, men duschdörren i glas såg snart ganska grimsig ut, så jag tänkte jag provar med TOMTESKUR, och fick samma fina resultat. Man behöver ju inte använda samma svamp i badrummet som i köket även om jag har samma sort, eftersom jag inte vill repa glaset. Även kaklet blir lika fint.

Lycka till med en snabb och effektiv julstädning!
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 11:50   #2
NinniDalarna NinniDalarna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 88
Tack för tipset!

Har precis skurat vår dusch med Tomteskur och kan intyga att det är toppenbra. Vi bor på landet och har egen brunn med ett kalkfilter, vilket gör att vår dusch ständigt ser ofräsch ut med kalkbeläggningar på glasväggarna. Har köpt rengöringsmedel för en förmögenhet med varierande resultat, men nu skiner både duschen och glashällen.

Hittade det på Ica Maxi och betalade ca 15:-

Nu ska grovköket få sej en omgång!
NinniDalarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 08:17   #3
miiaoo miiaoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Tack för tipset! Ska testas det lovar jag!
miiaoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 10:53   #4
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja Tomteskur är man ju uppvuxen med! Brorsan och jag hade rumsstädning och wc städning på schemat för att få veckepeng, och på wc andvände vi Tomteskur.

En liten fundering, är det inte något slags "splipmedel" i? Kan det inte repa underlaget när man använder det? Jag kanske är helt fel ute, men någonstans har jag för mig att jag har hört att det repar.

Hehehe vilket namn förresten - Tomteskur - undrar just vilka tankar som låg bakom det namnvalet. Vitt och rent som tomtens skägg? Rent hus inför jul?
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons