Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-03, 22:06   #1
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Kinesiskt siden/habotai

När jag var i Thailand senast så lät jag sy upp tre svarta byxor i kinesiskt siden (ibland kallat habotai) Dom har varit underbara att ha, svala på sommaren och bra som innebyxor på vintern. Nu har jag gått ner i vikt ganska mycket och skulle behöva sy nya. Men har svårt att hitta detta asiatiska bastyg på nätet. Finns i andra färger eller med för låg vikt så de inte går att använda till byxor. Här hemma kostar det 420 kronor metern så det är inget alternativ. Nån som har ett tips var man kan leta eller få tag i några meter till resonabelt pris?
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 21:20   #2
KikiSmith KikiSmith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 9
Hej! Simbra siden i Stockholm har habotai, men jag hittar inga priser på deras hemsida, det kanske är där du har tittat redan förresten?
KikiSmith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 16:24   #3
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Tack för svaret. Men jag har redan varit där och de tar över 400 kronor metern. Mycket mer än på deras vackra broderade sidentyger (som man skulle kunna sy härliga jackor och kappor av).Expediten berättade att vad gäller de fina tygerna har de möjlighet att få några meter när kunder i ex vis Italien beställer. När det gäller bastyger som det här är fråga om tar kineserna mycket betalt för där måste affären köpa en hel bal. Däremot har jag hittat en säljare i Shanghai på ebay som jag har mailkontakt med f n. Har tar 9,5 dollar för en meter. Sen kommer förstås frakt till. men det blir ändå mycket billigare.Speciellt med tanke på att dollarn f n är i bottenläge. Men det är alltid lite av en chansning att köpa tyg på nätet. men jag tror jag slår till i alla fall.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 17:43   #4
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Kolla med Dalston Mills Fabrics http://www.dalstonmillfabrics.co.uk/ De har Habotai länk på första sidan. Själv har jag inte beställt från dem men känner flera som har.

Någon som ska till London inom den närmaste tiden känner kanske för att åka dit och rapportera hur mycket tyg och vad för tyger de har i butiken till resten av oss Syside-medlemmar?
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 16:59   #5
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Tack så mycket. Har redan beställt ett fritt prov på tyget som också fanns i svart. Der verkar nästan lite väl billigt så jag frågade ochså om det var siden. Fin hemsida att spara tycker jag.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 18:09   #6
textilfantast textilfantast är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 2
Har du testat Gårda Textil i Göteborg?
De har nog en hemsida du kan titta på.
Lycka till
textilfantast är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons