Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-11-30, 11:54   #1
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Jul blir det ändå...

Har hostat de senast veckorna och känt mig alltmer hängig och trött så jag tog mig till doktorn igår. Fick en chock- LUNGINFLAMMATION! Först virvlar tankarna runt: jag har inte tid med detta, det är ju snart jul och jag som ska göra så mycket, har så mycket sömnadsprojekt inplanerade osv...

Men nu idag inser jag, den här julen får bli som den blir. Jag behöver faktiskt inte göra allt det där för att det ska bli jul, det blir det ändå! Och kanske när jag blir piggare att jag kan göra en del av det jag tänkt. Jag får helt enkelt sålla och bara göra det som jag tycker är roligast(blir inte att tvätta fönstren kan jag säga...:-)

Så mitt råd till er alla julstressade själar är: gör det ni tycker är roligt och hinner/orkar med! Julen ska ju faktiskt vara stämmningsfull och fridefull och för det räcker lite glögg och pepparkakor och tända ljus.
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 12:22   #2
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Jag håller med dig det blir jul hur som helst.
Var med om något liknande för 2 år sedan fick herpes och sår på hornhinnan på mitt ända seende öga så det var svart. MEN DET BLEV JUL ÄNDÅ med alla goda vänners hjälp och min sambo. Hav tröst det ordnar sig.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 16:59   #3
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Förra året gick jag omkring med bruten högerhandled. Kunde inte göra så mycket till julen.Jag som alltid bakat pepparkakor både för att få jättetunna kakor samt juldoften i husetlagom till lucia,fick köpa färdigbakade (Klarar inte av att kavla i år heller.Julgranspyntet-sedan granen var på plats- och lite annatpynt fixades med vänsterhanden Trots att julafton firades hos mig med barn, syskon och syskonbarn, var det nog den lugnaste julen jag varit med om. Vi hade knytkalas och alla hjälpte till med disk m.m.
Ska försöka ta det lika lugnt i år.
Stressa inte! Det blir jul ändå.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 22:07   #4
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
mitt råd är börja i tid! förbered!! så går allt som en dans o man behöver ej få julstress. Sedan är en annan sak om olyckan är framme vilket inte är kul.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 22:15   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Krya på dig Mikaela och julen kommer ändå. Ta vara på dig!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons