Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-23, 16:14   #1
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Varför sådan prisskillnad

Jag har börjat undersöka priset på olika overlockmaskiner. Blir häpen när jag tittar på amerikanska ebay och den engelska sajten många här rekommenderar. Vad beror dessa enorma prisskillnader på? Någon som vet?
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 17:27   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Kan tänka mig att efterfrågan har en del att göra med det, vi är inte så många invånare i Sverige.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 18:39   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Så är det på det mesta på ebay...där har du även oxå större konkurans än vad du har enbart i lilla sverige. Liten konkurans = högre priser. Sen vet jag inte vad dom har för skatter i usa o england...det kan ju påverka det med.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 18:50   #4
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
sotlugg skrev: Visa inlägg
Jag har börjat undersöka priset på olika overlockmaskiner. Blir häpen när jag tittar på amerikanska ebay och den engelska sajten många här rekommenderar. Vad beror dessa enorma prisskillnader på? Någon som vet?
Ja vad vore livet utan ebay? Jag handlar massor där ofta betalar jag en fjärdedel av priset här hemma. Bäst är smyckessaker skor och väskor..sonen köper spel och datasaker och mannen köper verkligen ALLT på ebay. DEt finns de som lever på att köpa på ebay och sälja på tradera, de har inte ens saken utan har en egen budgivning på samma sak på gång på ebay när de får en intressent på tradera! Det råkade jag ut för flera gånger när jag fortfarande var i Traderaträsket.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 20:03   #5
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Ha ha. Traderaträsket var namnet! Där de vill att man ska sätta in på säljarnas bankkonto! Nästan ingen använder Paypal. Inte undra på att bedrägerierna ökar. Jag har också sett hur ebaysaker dyker upp på auktioner på Tradera. Bland annat medeltidskläder.
Det är nog sant att vi är ett litet land och därför blir priserna så mycket högre. Men kommer inte alla svenskar till slut att handla utomlands på nätet? Frågan är om Borg kommer att stoppa det genom tullar och skatt.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 21:13   #6
amelieo amelieo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 18
Kostnader

Hej, Om man handlar från USA, får man inte betala tullkostnader då?
//Amelie
amelieo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 06:11   #7
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej.

Jo, man behöver egentligen betala moms (25%) och om man har otur -tullkostnad!
Har man tur slipper man bådadera

Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 06:14   #8
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Jag har handlat mycket utomlands genom åren o det är bara en gång jag har fått betala tullavgift.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 07:25   #9
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej.

Mina paket har också ,nästan alltid, slinkit igenom tullen, men jag har tyvärr åkt på moms 2 ggr på dyra paket
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 08:14   #10
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jag har också varit i tradera-träsket men hade hemskt gärna lärt mig mer om e-bay men varje gång jag är inne där så tycker jag det är himla rörigt och lite svårt att hajja vad man kommer att betala så det slutar alltid med att jag inte vågar buda, tyvärr.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 14:58   #11
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Ja, det kan vara tufft med första köpet. Men hänger man där så förstår man så småningom hur det fungerar. Har man gjort sitt första köp är man fast! Det roliga är att man kan köpa från hela världen speciellt på amerikanska ebay. Jag har köpt pärlor, siden, koraller, silver, batikkläder mm från landet där de görs eller hittas. På priserna syns det att man hoppar över flera led. Just nu har jag sett att det går att köpa tyger direkt från Thailand till bra priser. Jag har jagat siden till långbyxor så länge, men bara hittat tunna tyger. I Stockholm tar de över 500 kronor metern just för byxsiden. Så jag slår nog till med några yards där snart.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons