Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2021-06-17, 10:10   #1
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Snälla hjälp mig¨

Jag har software 5 D till min Husqvarna maskin. men maskinen ár trasig.
Har Embiord software basprogrammet
Och har nu köpt en Creatvie 1.5 Pfaff maskin men ánu inte köpt n+àgon software till den.
Jag vill skriva texter , men Pfaff maskinen ságer att den inte kan läsa den text jag gör med 5 D software
Vad ár bást att göra. Köpa till Studio till Embird Basic eller köpa Sew 2 till min Pfaff maskin. Om nàgon vet vad Pfaff software kostar vore det bra att fà veta.
Tackar pâ förhand
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 11:54   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du måste ha rätt filformat på broderiet för att maskinen ska kunna läsa filen. Kolla upp vilken format Pfaff ska ha. Du ska inte behöva köpa något nytt program
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 15:59   #3
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Hjälp

Jag har rätt filformat. VP3 till min huskvarna har jag HUS. Jag har converterat i Embird nár jag behöver det. . Jag har Husqvarna 5 D , Embired basic och fick en del gratis till min Pfaff Creative 1.5.
Nâgonstanns tgrivs de inte ihop. Vill kunna använda alla alfabet jag har i 5D software. men det gâr inte. Jag gör meningarna i 5D och omvandlar till rätt format i Embird. Men det vill sig inte
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 16:03   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du kanske behöver formatera usb-minnet i maskinen, innan Du lägger in broderierna.
Du kanske behöver ett separat usb-minne till Pfaffen
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 16:46   #5
strumpan strumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 582
Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
Du kanske behöver formatera usb-minnet i maskinen, innan Du lägger in broderierna.
Du kanske behöver ett separat usb-minne till Pfaffen
Jag kollade just och om jag tar ett motiv som jag fick med min Topaz 30 och lágger den pà USB minnet till min Pfaff. Inga problem. Det gillar den. men ocxm jag i mitt 5D software göpr en text med bokst´
a<verna som finns i det programmet ságer min Pfaff maskin det finns delar av mönsret som den inte kan läsa. Kanske ár min dator som har nâgot fel.
JKag har ett USB stick frànb Pfaff. Har provat allt men den läser inte text fràn Husqvarna 5 DS software. -
strumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-18, 21:42   #6
AgnetaF AgnetaF är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 52
Jag har också Pfaff (inte 1.5), och använder både filer från Embird och gamla 3D, och har inga problem med text. Men du kan väl spara VP3 direkt från 5D? borde gå, det går ju i 3D, om det är något i ovandlingen som inte fungerar. Har du å ä ö i texten? Kan krångla i en del datorprogram. Det här måste gå att lösa, hör av dig så ska vi fixa till det.
AgnetaF är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons