Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-07-18, 12:51   #1
Jinxan Jinxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 45
Kaotiskt sysugen

Någon mer som lider av samma åkomma som mig?
vill sy allt möjligt men eftersom jag har så många idéer samtidigt så slutar det oftast med att jag inte syr något alls. Eller kommer halvvägs.

Om ni har haft åkomman men kommit över den, berätta hur man gör. Blir ju nipprig på att hela tiden utöka listan med "att göra" men aldrig någonsin beta av något på den
Jinxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 15:19   #2
PollyEster PollyEster är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 6
Ja du, jag känner igen ditt tillstånd precis Jag har samma symptom och har inte hittat någon medicin.
Det är rackarns frustrerande, syrummet är fullt med allt man behöver/inte behöver och maskinen står laddad men..men...
Hoppas på bättring för oss snart
PollyEster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 15:39   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag ansluter mig också till er skara. Massor med tyg och mönster, garn och annat "pyssel" men vet inte vad jag vill göra.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 16:37   #4
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Samma här. Har funderat på att lägga lappar(med projektförslag) i en burk och helt enkelt dra en lott när syglädjen smyger på mig. Sedan måste jag nog sätta kravet på mig själv att jag måste avsluta projektet innan jag tar en ny lott. Det kan vara den svåra biten för mig.
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 17:16   #5
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det är ett virus, som brukar spridas bland sysaker, tyg och symaskiner. Misstänker att säljarna av dylika föremål packar ned lite virus i förpackningarna, för att dom ska få sälja mer.
Det enda som hjälper är miljöombyte, att man är så långt borta från sina sygrejor att man inte kan få tag i dom. Tyvärr brukar en fruktansvärd abstinens uppstå, som gör att man klättrar på väggarna och kan inte tänka på något annat än sömnad.
Ofta vill han sy mer än dygnets timmar 24 timmar räcker till. Man behöver ju både sova och äta, sådant man får dåligt samvete av.

Dessa symtom är välbekanta, behöver också hjälp att blir av med viruset.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 00:58   #6
123 123 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 72
Fniss :=) jag har precis samma åkomma jag också med jämna mellanrum.

Jag brukar sticka nån maska,brodera nåt stygn,dricka ett glas vatten,plocka lite bland sygrejorna,ta fram massssssssor av olika mönster och tänka på allt jag skall ha gjort samtidigt och allra helst ha det klart också.............
Vet tyvärr inte vad botemedlet är,har inte hittat det ännu men gubben brukar fråga om jag är rastlös och varför jag inte kan sitta still:=)
Ibland brukar han säga att jag skall dricka ett glas vin och fundera på vad jag allra helst vill börja med för projekt,vad som känns mest inspirerande och sen sätta igång med det.
123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 16:52   #7
Xel Xel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 48
Oh ja - här finns en till med samma åkomma =). Exakt samma förlopp.
Xel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons