Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-01-01, 13:59   #1
brodyyr brodyyr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 10
Sykurser utan egen symaskin?

Hej!
Blev lite sugen på den där sömnadskryssningen som det görs reklam för här på sysidan... men det föll som vanligt på det fullkomligt vansinniga kravet "Medtag egen symaskin"
Är det verkligen bara jag som tycker att detta är höjden av idioti??? Alla har inte tillgång till bil, och att släpa med en stor, tung brodyrmaskin till en finlandsfärja och dra omkring den överallt är mer än vad jag mäktar med. Finns det verkligen inga vettiga sykurser som inte kräver att man släpar med sin egen symaskin? Går man in i Husqvarna Vikings symaskinsgrotta så står ju där alltid ett gäng symaskiner. Varför är det så omöjligt för kursarrangörer att göra likadant?
Urk, säger jag bara! Riktigt uselt!
/Anna
brodyyr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 17:35   #2
Tarja
Guest
 
Inlägg: n/a
Har reagerat likadant, helt omöjligt att ta med egen symaskin på kurserna. Säkert roliga timmar ombord men inget för mig. Gott nytt syår till er alla. Tarja
  Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 19:21   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
jag skulle aldrig åka på en sån kurs, först buss i många timmar eller tåg, taxi till färja, slit och släp. Och hur mycket tål symaskinen att skaka runt om man nu skulle orka med att släpa på den!!??
Fullkomlig idioti. De måste ju ha massor av extramaskiner, det skulle ju locka andra att pröva på också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 20:13   #4
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
folkuniversitetet har ju sykurser. och de ordnas i slöjdsalar på skolor så ingen egen maskin krävs.
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 21:57   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Det beror på vilken ort man bor på. Här finns inget folkuniversitet, bara studieförbund och då måste man ha med egen maskin. Man får inte låna skolornas slöjdsalar i fall maskinerna skulle skadas.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 23:27   #6
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Gott Nytt År! Håller fullständigt med om att det är vansinnigt att kräva egen symaskin av kursdeltagare, i synnerhet på en sådan här kryssning. "Förlängd anmälninsdag"... inte så konstigt, kanske. Ingen anstormning, förstås. Läste kursinformationen - "Kursen fordrar att du har med dig en brodermaskin..." de nämner bl.a. Designer I som exempel...Herregud!
Något att jämföra med är alla mässor, där det verkar hur lätt som helst för arrangörerna att ställa upp hur mycket symaskiner som helst. Varför ska det vara så omöjligt på en kurs, i synnerhet en kurs som anordnas av en symaskinstillverkare, såsom Pfaff i det här fallet?
/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2005-01-01 klockan 23:30.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
kryssning, maskinbroderi, sykurs, ta med egen symaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons