Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-04-24, 17:01   #1
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
En liten åsikt

Med risk för att sticka ut hakan så har jag en åsikt. Jag trodde att detta var en SYSIDA med allt som det innebär. Sitt kärleksliv tycker jag att man kan ventilera på andra länkar. Datorn är ju full av olika länkar så man kan säkert hitta någon som passar. Låt oss slå ett slag för våran roliga och intressanta sida som jag tycker ska handla om sömnad,handarbete,tips m.m.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 17:08   #2
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Fast sysidans fria forum är ju till för allt som inte har med sömnad att göra. Eller har jag fått något väldigt stort om bakfoten?

Har du lust att argumentera lite mer för just varför det fria forumet inte får handla om annat än sömnad?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 17:11   #3
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Jag förstår vad du menar, men jag tycker det är ok. Hon la ju in det under fritt forum. Jag tycker att det är skönt att kunna ventilera privata saker på sysidan med "likasinnade". Jag frågade en gång om tips när jag hade problem med min sons sovrutiner. Jag fick många bra svar.

Hoppas att fritt forum får vara kvar, tycker det är toppen!

Ha det bra,

Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 17:15   #4
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Ett fritt forum är just till för att man ska kunna diskutera, tipsa och bara skriva tankar om sådant som inte har med sidans ämne att göra.
På de flesta forum finns ett fritt forum.

Jag tar ett exempel på vår klubb som jag och maken varit med att starta upp, www.dieselclubsweden.se

Som du ser i webadressen så är det en klubb för folk som är intresserade av dieselbilar mm.

Där finns ett fritt forum där det både diekuterats födelsedagar, helgens bravader, hästar, barn och mycket annat.

Det är just det som det fria forumet är till för.
Kunna "umgås" med vännerna på diselklubben utan att snacka diesel och med de på sysidan utan att snacka sömnad.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 17:22   #5
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Det är trevligt med olika åsikter...men

ett fritt forum måste ändå få vara fritt, fritt för var och en att läsa eller inte...

Det finns så mycket att diskutera egentligen, var och en av oss har sina favoritsidor här i forumet.

Det ena är inte mindre värt än det andra, bara olika.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 17:24   #6
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Jag böjer mig för era tillrättavisningar jag har väl inte förstått att det ska funka så här. Men nu vet jag man blir aldrig för gammal att lära.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 18:05   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tycker det är jättebra att du frågar! Det måste man få göra utan att det blir en massa uppståndelse för den skull.

Precis som det övriga tycker, så är min åskikt att fritt forum är fritt. Tror dessutom att det är väldigt viktigt att det finns ett sådan då många har behov att lufta lite ibland. Många har skaffat sig vänner här och med dem vill man dela även privata tankar. Utan fritt forum skulle det hamna under en annan forumrubrik och det skulle bli konstigt/jobbigt/irriterande.

Hurra för fria frågor och fria forum!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 19:49   #8
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag vet faktiskt andra sidor där man har begränsat vilken typ av ämnen som det fria forumet får behandla. Där har ägarna till forumet sagt att ämnen gällande "privata problem, religion och politik" inte får behandlas på det "fria" forumet (eller på forumet öht).

Jag är lite kluven till liknande regler. Men det var kanske lite väl mycket personliga problem av grövre slag som dryftades på det forumet ett tag, och det låg på gränsen för att personen som luftade sina problem egentligen borde sökt professionell hjälp istället. Och med de förutsättningarna så förstår jag varför man valde att införa de reglerna.

Det kan ju annars bli så att en labil person riskerar att få ett tråkigt inlägg i sin tråd och resultatet kan bli mycket tragiskt. Den situationen vill man nog helst undvika som forumägare.

Själv undviker jag den typen av trådar helt och hållet, men så länge det hålls på en vettig nivå och inte riskerar att vara ett problem som borde skötas av proffs så tycker jag det är okej. Och som sagt, är det något jag helst inte vill läsa så klickar jag mig bara vidare...

Reglerna om religion och politik tycker jag bara var trista så jag är glad att de inte finns här.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 11:41   #9
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag tycker att det är bra med ett fritt forum. Jag är inte medlem i något annat forum och med tanke på hur mycket jag surfar på Sysidan skulle jag aldrig ha tid att "komma in" i ett annat, känna igen andra medlemmar och få ett hum om dem etc.

Så när min lilla katt Laban blev sjuk och sen dog skrev jag av mig lite om det på Fritt Forum, dels för att jag visste att folk är snälla här på sidan, dels för att jag förstått att det finns många katt- eller andra djurälskare här.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 11:48   #10
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Tidigare så stod det under varje kategori på forumet vad som diskuterades men då det ansågs självklart vad som menades med bara rubrikerna så togs det bort och finns nu bara kvar på tre av kategorierna. Å så gjorde underrubrikerna det mindre överskådligt än vad forumet är idag. Här på fritt forum så stod det att här diskuteras icke sömnadsrelaterade diskussioner. Men detta är förståss kanske inte självklart för dem som blivit medlemmar sedan underrubrikerna togs bort.

Jag tycker det är skönt med fritt forum kategorin där man, som tidigare skrivits, kan diskutera icke sömnadsrelaterade frågor och tankar med likasinnade.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 13:19   #11
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
Alla behöver ju inte läsa alla inlägg. Om något inlägg inte intressar mig så avstår jag från att läsa det.
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 13:45   #12
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Jag tycker att är det ett fritt forum så ska man kunna diskutera annat än sömnad. Det är väl därför forumet finns och det är ju frivilligt att titta in här.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-25, 14:00   #13
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag uppskattar också fritt forum för där kan man prata om allt. Jag kände och fick enormt stöd när vår häst Gaefa bröt benet och fick avlivas. Då jag inga nära vänner har där jag bor så kände jag att jag ville skriva av mej här. Om jag glömt att tacka för allt stöd både i forumet och till mej privat så gör jag det nu. Allt ni skrev betydde enormt mycket för mej!!
Kram Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons