Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-07-19, 09:37   #1
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Sy i hyskor med symaskinen?

Hejsan alla sömnadsglada!
Sy är roligt och extra roligt om arbetet går fort... så jag undrar om man kan sy i hyskor med symaskinen? Kan man göra det? Hur gör man i så fall?
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 12:59   #2
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 206
Det borde väl gå med zigzag på stället, dvs ta ner mataren - som man gör när man syr i knappar. Men jag har inte testat.
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 13:45   #3
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Citat:
LisaLejon skrev: Visa inlägg
Det borde väl gå med zigzag på stället, dvs ta ner mataren - som man gör när man syr i knappar. Men jag har inte testat.

Jo... tack för tipset ...men det är pilligt att hålla det på plats och akta så att nålen inte träffar metallen. Det är ineffektivt. Jag ska sy i många, många... Jag tänkte att det kanske finns någon specialpressarfot eller något sätt att... stansa dit dem eller så?


Tillägg: Surfade lite till och hittade detta: http://www.youtube.com/watch?v=zvbP_62DNtQ
... en specialmaskin... men finns det kanske någon enklare lösning? Jag tänker ju inte köpa en så´n! Inte än i alla fall.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 16:07   #4
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 206
Det går kanske att fästa hyskan med tejp. Det har jag gjort med små knappar. Bara att dra bort när man har sytt.
Lycka till!
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 18:17   #5
zassa89 zassa89 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 57
kolla Röda Tråden, dom har hyska och hake på metervara, kanske kan vara en idé om du ska ha många+ då får du dom på perfekt avstånd med eftersom dom redan är färdigpåsydda

http://www.rodatraden.com/
zassa89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 20:12   #6
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Citat:
zassa89 skrev: Visa inlägg
kolla Röda Tråden, dom har hyska och hake på metervara, kanske kan vara en idé om du ska ha många+ då får du dom på perfekt avstånd med eftersom dom redan är färdigpåsydda

http://www.rodatraden.com/

Tack för tipset! Jag får tyvärr inte Rödatrådens sida att fungera eller så är det tomt på de flesta sidor... men jag har sett sånt där hysk och hak-band på annat håll. Det vore alldeles perfekt... om de inte satt så tätt. Helst skulle jag vilja ha hyskorna lite större också. Jag har letat efter större varianter av hak och hyskband men hittar inte. Att få det producerat efter egna önskemål går alldeles säkert men det är att ta i lite för mycket... än så länge.



Citat:
LisaLejon skrev: Visa inlägg
Det går kanske att fästa hyskan med tejp. Det har jag gjort med små knappar. Bara att dra bort när man har sytt.
Lycka till!

Jo, kanske det... Inte sy i tejpen då så det inte blir klister i maskinen utan tejpa brevid... hm... eller kanske stryka fast dem med en liten bit påpressbart mellanlägg?... Tack för idén Det ska jag prova!
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons